اعتراف ظریف به دروغگویی در مجلس رژیم در مورد برجام

0
71

نخستین حضور محمدجواد ظریف پس از اتمام دوران وزارتش، در اتاق گفت‌وگو در کلاب هاوس جنجال آفرید. در حالیکه اخبار حواشی مذاکرات وین ادامه دارد، ظریف در این گفتگو با سوالات متعددی در خصوص برجام مواجه شد.

وی در بخشی از اظهاراتش به ماجرای حضورش در مجلس رژیم که تاکید کرده بود در هیچ جای برجام عبارت «تعلیق تحریم‌ها» نیامده، پرداخت و گفت: «‏من در مجلس گفتم در برجام کلمه‌ «تعلیق» وجود ندارد؛ اشتباه از من بود». ظریف در ادامه افزود: «کلمه تعلیق ۴ بار در ضمیمه استفاده شده بود و این را مذاکره کننده ما که داشت ریز اینها را بحث میکرد، در لحظات آخر اضافه کرد و به ما گفته نشده بود». بنابراظهارات ظریف، افرادی در نوشتن متن برجام نقش داشتند که ظریف از آنها نام نیاورد. گفته میشود آرین طباطبایی و سحرنوروز زاده را از جمله افرادی هستند که به عنوان لابیست های رژیم در وزارت خارجه دولت اوباما، به تیم ظریف-کری برای نوشتن متن برجام کمک کرده اند.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات برجام ضمن تعریف و تمجید از ولادمیر پوتین گفت: طی تماس های متعددی که با آقای پوتین داشتم، ایشان به من گفت، “روزی که آمریکا بخواهد به برجام بازگردد و شما سخت‌گیری کنید، دنیا علیه شما خواهد شد” و دقیقا همینطور شد.

ظریف، همچنین که در تمجید از هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از بزرگترین شاخص‌ها در مورد آیت‌الله هاشمی در ذهن من این است که او همیشه آماده فدا شدن برای ملت و منافع کشور بود، دیپلماسی صحنه فدا شدن است و هاشمی بزرگترین نامزد این صحنه است. آیت‌الله هاشمی حتی آماده محاکمه بود، شجاعت او برای دیپلماسی مهمترین مشخصه است، او شجاعت فرماندهی جنگ و صلح را داشت .آیت‌الله هاشمی همیشه شجاعت داشت و از ضرر جلوگیری می‌کرد. در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شجاعت های زیادی رخ داد تا توانستیم جنگ را پایان بدهیم. نامه‌نگاری‌های آیت‌الله هاشمی با صدام به آزاد شدن بخش‌های زیادی از کشور و گشایش‌های بعد از آن انجامید».

دولت دانشگاه امام صادق تکمیل می‌شود؛ صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک‌مرکزی شد
شکست سفر امیرعبداللهیان به مسکو

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!