۱۹ بنای تاریخی در راستای دستور خامنه‌ای به مزایده گذاشته شد

0
174

روزنامه سازندگی در انتقاد از مزایده ابنیه تاریخی ایران، یکی از این ابنیه را «ارگ راین»، دومین بنای خشتی بزرگ جهان بعد از ارگ بم، معرفی کرده و به نقل از کارشناسان این حوزه نوشته: «این ارگ جز آثار نفیس محسوب می شود و دولت نباید آن را برای بهره برداری واگذار کند. همچنین مالک می تواند آن را تخریب کند و کم ترین کار ممکن نیز این است که حتی اجازه ورود هیچ کس را به ملک ندهد.»

بنا براین گزارش علاوه بر ارگ راین ، ۱۸ ابنیه تاریخی ارزشمند از جمله کاروانسرای زعفرانیه، کاخ ناصرالدین میرزا، خانه سرهنگ ایرج، عمارت اربابی لیقوان، خانه آقایی زاده، گراند هتل، حمام قلعه، خانه دانشمندی یزد، خانه بهادرالملک، خانه ابراهیمی، باغ هرندی، خانه اوشیدری، خانه فخر راور، کارخانه حنا سایی، حمام سالار، کاروانسرای مهر، کاروانسرای جانانلو و کاروانسرای گوئجه بئل به مزایده گذاشته شده‌اند.

این اقدام توسط صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است. علاوه بر اقدام به مزایده گذاری میراث فرهنگی ایران، پیشتر برخی بناهای تاریخی شهرهای ایران مانند شیراز و یزد و اصفهان با انتقاد گسترده کارشناسان میراث فرهنگی روبرو شده بود.

طرح مولدسازی، طرح پیشنهادی «علی خامنه‌ای» است که برای فروش اموال غیرمنقول دولت که مازاد بر نیاز است، ارائه شده است. این طرح بزرگ‌ترین فروش اموال دولتی در ایران است و با توجه به زمینه فسادخیز جمهوری اسلامی، بسیار نگران کننده است. ۷ نفر مسوول اجرای این طرح هستند و شمار دیگری از افراد دولتی هم آن‌ها را در اجرا همراهی خواهند کرد.این افراد توسط خامنه‌ای منصوب و از مصونیت قضایی برای فروش اموال

حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب: در زمان حیات آقای خامنه‌ای قانون اساسی بازنگری شود
کشورهای همسایه مشتریان فروش اعضای بدن ایرانیان، حتی قلب!

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!