کشورهای همسایه مشتریان فروش اعضای بدن ایرانیان، حتی قلب!

0
221

روزنامه جهان صنعت از افزایش فروشندگان اعضای بدن به دلیل فقر خبر داده و در گزارشی نوشته جوانان ایرانی برای دریافت پول بیشتر اعضای بدن خود را در عراق به دلار می‌فروشند. دلالان فروشنده را راهی کشورهای همسایه مانند امارات، ترکیه و عراق می‌کنند تا اعضای بدن خود را به قیمت ۷۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰ دلار بفروشند. برخی از کارشناسان اجتماعی نسبت به فروش کلیه ایرانیان در عراق به دلار واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش جهان صنعت، فروش اعضای بدن معطوف به گروه سنی خاص یا جنسیت خاصی هم نیست. سن بیشتر این افراد بین ۱۸ تا ۴۰ سال است. اما موضوع مهم این است که گاهی خریداران این اعضا هم توانایی پرداخت این هزینه‌های هنگفت را ندارند، زیرا بسیاری از آنها برای تهیه عضوی از بدن مانند کلیه باید خانه و ماشین خود را بفروشند تا جان عزیزانشان را حفظ کنند. به همین دلیل فروش اعضای بدن به خارج از کشور هم کشیده شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمد است: کلیه، مغز استخوان و یک‌چهارم کبد و هر چیز دیگر در بدن انسان زنده را که بشود پیوند زد می‌توان از ۱۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان در بازار سیاه اهدای اعضا، خرید و فروش کرد. هر چند که قائم مقام انجمن اهدای عضو ایرانیان گفته فروش کلیه دیگر مانند سابق نیست و فروشنده‌ها باید تحت نظارت دولت این کار را انجام دهند.

۱۹ بنای تاریخی در راستای دستور خامنه‌ای به مزایده گذاشته شد
سجاد پادام که از فروش جزایر ایرانی گفته بود، اخراج شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!