حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب: در زمان حیات آقای خامنه‌ای قانون اساسی بازنگری شود

0
175

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مصاحبه مفصلی با انصاف نیوز در اردیبهشت ۲۷۰۲ با اشاره به مباحث مطرح‌شده پیرامون تغییر قانون اساسی رژیم اسلامی حاکم بر ایران گفت: باید در زمان حیات آقای خامنه‌ای و در زمان اقتدار ایشان در قانون اساسی بازنگری شود. یکی از ایراداتی که افرادی که به حق خواستار تغییر قانون اساسی هستند مطرح می‌کنند مربوط به اشکالات در ساختارهاست.

این در حالی است که آخوند سید ابوالحسن نواب در آذر ۲۷۰۱، گفته بود: در این روزها برخی از افراد که در خیابان‌های کشور می‌ریزند و به تخریب اموال عمومی و شخصی و اغتشاش مشغول هستند. درخواست دارند که قانون اساسی تغییر کند. این بسیار روشن است که تغییر و اصلاح قانون اساسی با این رفتارها امکان پذیر نیست و همانطور که عرض شد اصلاح و تغییر قانون اساسی نیازمند رویه خاصی است که در قانون اساسی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به طور مثلا آمریکا که ممکن است قبله آمال بسیاری از این دسته افراد باشد همین طور است. قانون اساسی آمریکا برای ۱۵۰ سال پیش است و قانون اساسی این کشور هنوز تغییر نکرده است. بله اصلاحات و متمماتی داشته است اما تغییر نکرده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تشریح کرد: برخی می‌گویند که نسل عوض شده است و این قانون اساسی کشور برای نسل قبلی است. در پاسخ به این افراد باید بگوییم که مگر فقط در ایران نسل عوض شده است. در همه دنیا این اتفاق افتاده است اما در هیچ کدام از این کشورها مطلبی به عنوان تغییر قانون اساسی مطرح نشده است.

افزایش دوبرابری تقاضا برای اجاره کانکس
۱۹ بنای تاریخی در راستای دستور خامنه‌ای به مزایده گذاشته شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!