افزایش دوبرابری تقاضا برای اجاره کانکس

0
82

بنابر گزارشها، گرانی مسکن در ایران موجب افزایش تقاضا برای خرید و اجاره کانکس برای استفاده مسکونی و جهش تا ۱۰ درصدی قیمت آن شده است.

به گزارش تجارت نیوز، کاهش قدرت خرید مردم و ناتوانی آنها در پرداخت اجاره مسکن‌ موجب شده تا قیمت کانکس هم بطور قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش باشد. کانکس‌هایی که نهایتا متراژ آن به ۲۰ متر می‌رسد و گاهی اوقات از استاندارهای حداقلی برای سکونت نیز بهره‌مند نیستند.

یکی از فروشندگان این کانکس‌ها که در محدوده اتوبان آزادگان فعالیت دارد در این مورد می‌گوید: «تقاضا برای خرید کانکس نسبت به چهار یا پنج‌ماه گذشته دو برابر شده است و در بین خریداران کسانی هم وجود دارند که آن‌ها را برای سکونت می‌خواهند. قیمت این کانکس‌ها از شروع سال، هفت تا ۱۰ درصد بالا رفته است.»

او در این مورد توضیح می‌دهد: «برخی از این خریداران، خود زمین یا باغی برای گذاشتن این کانکس‌ها دارند، برخی دیگر هم حتی برای برپا کردن مجورند زمین و یا محوطه‌ای را اجاره کنند.»

یکی از تولیدکنندگان کانکس می‌گوید: «همین چند وقت پیش یکی از مشتریان ما اظهار می‌کرد توان خرید کانکس را ندارد و اصرار داشت در صورت امکان یکی از کانکس‌ها را به او اجاره بدهیم تا مقابل همین کارگاه خودمان در یک کانکس ۲۰ متری هم ضایعاتی بزند و هم بتواند شب‌ها در آن بخواند و زندگی کند. پیشنهاد من برای اجاره ۲۰ میلیون تومان رهن و ماهانه چهار میلیون تومان اجاره بود که به دلیل نبود ضمانت کافی منصرف شدم.»

بررسی آگهی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد با مبالغ کمتری هم می‌توان در متراژ، کاربری متفاوت و شهرهای گوناگون کانکس اجاره کرد؛ مبلغی بین یک میلیون تا سه میلیون تومان اجاره‌بها و کمتر از ۱۰ میلیون تومان رهن.

یکی دیگر از کسانی که کانتینر و کانکس برای انبار اجاره می‌دهد، می‌گوید: «با این هزینه مصالح ساختمانی و پروانه دیگر نمی‌توان ساخت و ساز کرد. خانه هم آنقدر گران شده است که مردم حتی اگر بخواهند فقط جایی برای استراحت داشته باشند از پس آن برنمی‌آیند! الان عده‌ای هستند که پیشنهاد می‌دهند بتوانند در همین محوطه انبار خودمان کانکس‌ها را اجاره کنند تا حداقل شب جایی برای خواب داشته باشند، اما ما قبول نمی‌کنیم؛ اینجا آب و برق ندارد و از سمت دیگر هم مسئولیت آن زیاد است و به دردسرش نمی‌ارزد.»

مایکروسافت: هکرهای وابسته به رژیم اسلامی حاکم بر ایران فعالیت خود را تشدید کرده‌اند
حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب: در زمان حیات آقای خامنه‌ای قانون اساسی بازنگری شود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!