شکست سفر امیرعبداللهیان به مسکو

0
93

حسین امیرعبداللهیان، وزیرامورخارجه دولت رئیسی که جهت درخواست از کرملین برای میانجی کردن در مسئله قفقاز به مسکو سفر کرده بود، با دست خالی به لبنان رفت.

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک دو وزیرخارجه، سرگی لاورف به امیرعبداللهیان گفته است: « ما با مانورهای تحریک آمیز در منطقه مخالف هستیم. مانور های ایران در مرز آذربایجان تحریک آمیز است و آذربایجان را ناراحت کرده است». امیرعبداللهیان هم در پاسخ گفته: «خیر، این مانور‌های ترکیه و آذربایجان است که تحریک آمیز می باشد…در قفقاز جنوبی نگرانی‌ داریم…معتقدیم منطقه ظرفیت ناآرامی جدیدی ندارد…تحت هیچ شرایطی تغییر نقشه ژئوپلتیک منطقه قفقاز را نمی‌پذیریم و تحرکات رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها را تحمل نمی‌کنیم».

همچنین با توجه به وضعیت وخیم منابع ارزی رژیم اسلامی حاکم بر ایران، امیرعبداللهیان از روسیه درخواست مراودات تجاری بیشتر داشته است که لاوروف در پاسخ گفته: «اول برجام اجرا شود». این در حالی است که به گفته جواد ظریف، روس ها به شدت با برجام مخالف بودند به گونه ای که سرگی لاوروف پس از درگیری لفظی به جواد ظریف، به نشانه اعتراض حاضر به ایستادن در عکس نهایی مذاکرات برجام در سال ۲۰۱۵ نشد. به نظر می رسد قرارداد ۲۵ ساله رژیم اسلامی حاکم بر ایران ‌با حکومت کمونیستی چین، موجب نارضایتی عمیق کرملین شده است.

هم‌زمان با حضور حسین امیرعبداللهیان، در مسکو، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن با همتای روسی خود در گفت‌وگوی تلفنی به رژیم اسلامی حاکم‌تر ایران هشدار داد: “زمان بازگشت جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای رو به پایان است، مسئولیت‌ها بر دوش ایران قرار گرفته و توپ برجام اکنون در زمین ایران است”.

اعتراف ظریف به دروغگویی در مجلس رژیم در مورد برجام
حمله تلویحی سردار سپاه پاسداران به تاریخ نویسی امیرعباس فخرآور

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!