قاضی صلواتی پس از ترور مفقود، سامان یاسین بلاتکلیف در زندان

0
98

سامان یاسین، رپر معترض زندانی که قاضی پرونده اش قاسم صلواتی پس از ترور توسط پارتیزان ها ناپدید شده در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه با اشاره به ۱۸ ماه بلاتکلیفی در زندان، خواستار «اعدام» خود شد و نوشت: «از شما درخواست اعدام دارم. من تحمل زندان و بلاتکلیفی را به جرمی که نه شما می‌دانید و نه من، ندارم. خواهشمند است حکم اعدام من را صادر کنید، بنده هیچ اعتراضی نداشته و خودم با اثر انگشت و امضا کتبا رضایت می‌دهم.»

‏در این نامه که توسط صفحه اینستاگرام سامان یاسین (صیدی) منتشر شده، این رپر با اشاره به شکنجه‌های روحی و روانی علیه خود نوشت: «زندگیم از هم پاشید. سلامت روح و روان و جسمم را گرفتید. اعدام مصنوعی کردید، تیمارستان بردید، چه مانده بر سرم بیاورید که نیاورده‌اید؟ جانم هم بگیرید خلاص…»

‏او دهم مهرماه سال ۲۷۰۱، مدت کوتاهی پس از آغاز فاز سوم انقلاب قانون اساسی ایرانیان بازداشت شد. روز شنبه هفتم آبان ۲۷۰۱ در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی همراه با هشت شهروند بازداشت شده دیگر به‌ نام‌های محمد قبادلو، محسن رضازاده قراقلو، سعید شیرازی، محمد بروغنی، ابوالفضل مهری، حسین حاجی‌لو، منوچهر مهمان نواز و سهیل خوشدل محاکمه شد.

سامان یاسین در این دادگاه به «محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر» و «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» متهم شد.

این حکم در سوم دی ماه ۲۷۰۱ توسط دیوان عالی کشور نقض شد و از آن زمان هنوز مشخص نیست که او با چه اتهامی و چرا در بازداشت است.

رونق اجاره رحم در ایران از ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلیون؛ درآمد خانگی برای زنان نیازمند
گزارش دو روز مراسم باشکوه رونمایی از کتاب “روح قانون اساسی” نوشته امیر فخرآور

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!