رونق اجاره رحم در ایران از ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلیون؛ درآمد خانگی برای زنان نیازمند

0
77

وبسایت «فراز» در گزارشی به موضوع رحم اجاره ای در ایران پرداخته و ‌نوشته است: «نرخ رحم اجاره‌ای در ایران از ۴۰۰ میلیون تومان شروع و تا ۹۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته ماهیانه نیز به فرد اجاره دهنده ۴ تا ۷ میلیون تومان پرداخت می‌شود و در صورت دوقلو بودن فرزند، حدود ۲۰ میلیون تومان به این هزینه اضافه می‌شود. این درصد هزینه‌ها بسته به طرفین تغییر می‌کند. سن فرد و وضعیت سلامتی نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. معمولا داشتن سن زیر ۳۵ سال و سابقه حداقل یک حاملگی موفق، شرایطی است که فرد اجاره‌دهنده باید داشته باشد.»

اما مسئله‌ای که این‌ روز‌ها به شدت در جامعه دیده می‌شود، زنانی هستند که به دلیل شرایط مالی و اقتصادی، مجبور می‌شوند رحم خود را اجاره دهند. در حالی که نبودن یک قانون یا سازمان مشخص در اینباره، برای فرد اجاره دهنده و گیرنده مشکل‌ساز شده است. در این میان واسطه‌هایی هستند که نه تنها سلامتی فرد اجاره دهنده رحم برای آنها ملاک نیست، بلکه تعهدی‌ هم در قبال تحویل یک فرزند سالم به گیرنده ندارند و تنها واسطه‌هایی هستند که فقط به فکر منفعت و سود‌ خودشان از این نیاز هستند.

پیشتر وبسایت «جریان نو» نیز گزارش داده بود که قیمت رحم اجاره‌ای متغیر است و در حال حاضر از ۴۰ میلیون تومان آغاز و تا ۹۰۰ میلیون تومان هم افزایش می یابد. سن اجاره‌دهندگان در مبلغ پیشنهادی برای رحم بسیار نقش دارد. بر اساس این گزارش زنان متولد دهه هفتاد خورشیدی عمده اجاره‌دهندگان رحم هستند.

نکته جالب توجه دیگر مراجعه زوج ها از کشورهای عربی منطقه به مراکز ناباروری در تهران و مشهد برای پیدا کردن رحم اجاره ای است. گفته میشود در این مراکز مشاوره از طریق مترجمین زبان عربی انجام میشود. این مشاورین برای مرتبط کردن زنان با خانواده‌های عرب بالای ده میلیون تومان دریافت می‌‌کنند. همچنین هزینه رحم اجاره‌ای برای زوج‌های کشورهای عربی از ١۵٠ میلیون تومان شروع می‌شود.

چهار فرمانده حزب‌الله در جنوب لبنان کشته شدند
قاضی صلواتی پس از ترور مفقود، سامان یاسین بلاتکلیف در زندان

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!