رئیس پیشین پلیس راهور: خودروهای داخلی بی‌کیفیت و آدمکش هستند

0
46

هادی هاشمی، رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ، در گفت‌وگویی با روزنامه همشهری از پشت‌پرده صنعت خودروسازی درایران صحبت کرده و خودروهای تولید داخل را” بی‌کیفیت و آدم‌کش” توصیف کرده است.

هادی هاشمی کیفیت پایین خودروهای ساخت ایران را به “مافیای خودروسازی” مربوط دانست و از جمله یکی از موارد را قطعه‌سازی دانست که عضو هیئت‌مدیره خودروسازی است.

او در این گفت‌وگو به تحقیقات یکی از نمایندگان ادوار مجلس رژیم اشاره کرد که اشکالات خودروهای داخلی را جمع‌آوری و در صحن مجلس آن‌ها را مطرح کرده بود. هاشمی در این مصاحبه افزود این نماینده در دور بعدی انتخابات مجلس رد صلاحیت شد.

هاشمی در ادامه ایمنی اتوبوس‌ها ناوگان حمل و نقل ایران را بسیار پایین ارزیابی کرد وافزود: « داخل کابین اتوبوس، صندلی و کفپوش باید نسوز باشد یا اگر آتش می‌گیرد باید بدون شعله باشد».

او هشدار داد در صورت وقوع آتش‌سوزی، اتوبوس‌ها در ایران درجا شعله‌ور می‌شوند و سرنشینان اتوبوس زنده ‌زنده می‌سوزند. وی ادامه داد: به نظر شما همه این‌ها عجیب و غریب نیست؟ مردم ما با امیدی می‌روند یک کوییک، سمند، پژو یا رانا می‌خرند. مثلا همین رانا اصلا ایربگش عمل نمی‌کند بعد ادعای این را دارند که این خودرو با خودروهای پنج ستاره اروپایی برابری می‌کند. این خوروساز حمایت دولت را دارد این ستاره‌ها توخالی هستند این ستاره‌ها از طرف دولت و وزیر صمت است نه به دلیل کیفیت خودرو.

وی تاکید کرد: همه تصادفات ما عجیب و غریب هستند. ببینید در یک تصادف که اتفاق می‌افتد سرنشینان وسایل نقلیه به ۳ صورت آسیب می‌بینند: کششی، فشاری یا برشی.

برشی این است ‌که مثل چاقو اعضای بدن سرنشینان را می‌بُرد، در آسیب فشاری سرنشینان به بدنه ماشین می‌خورند و له می‌شوند و کششی یعنی این‌که برخورد خودرو فشار منفی ایجاد می‌کند که نسوج داخلی بدن را پاره می‌کند و ظاهر شخص سالم است اما به دلیل خونریزی‌های داخلی فرد می‌میرد.

معمولا در تصادفات یکی از این اشکال باعث آسیب سرنشینان وسایل نقلیه می‌شود، اما در اکثر تصادفاتی که در کشور ما رخ می‌دهد سرنشینان به هر ۳ شکل آسیب می‌بینند بنابراین همه تصادفات ما عجیب و غریب هستند.

کمربند ایمنی باید پیش‌کشنده باشد و سرنشینان را به صندلی بچسباند و ایربگ هم عمل کند تا انرژی جنبشی را خنثی کند که آسیب به سرنشینان نرسد، ولی ما می‌بینیم که در همه حوادث سرنشینان آسیب می‌بینند. یعنی در هر حادثه‌ای یک اتفاق عجیب و غریب می‌افتد.

در حوادث پیش‌آمده به وفور خودروهایی را دیده‌ام که به ظاهر خیلی باکیفیت بودند، اما هنگام حادثه به خوبی عمل نکردند. مثلا خودرویی که ایربگش عمل کرده پژو ۲۰۷ بود، اما می‌دانید چه زمانی ایربگ عمل کرد؟ شاید باور نکنید اما بعد از تصادف! حریق خودروها و اتوبوس‌ها هم همین‌طور است.

مثلا داخل کابین اتوبوس، صندلی و کفپوش باید نسوز باشد یا اگر آتش می‌گیرد باید بدون شعله باشد با پیشروی یک متر در دقیقه ولی اتوبوس‌های ما درجا شعله‌ور می‌شوند و سرنشینان اتوبوس زنده‌زنده می‌سوزند.

ایالات متحده یک شبکه پولشویی همکار با حزب الله لبنان را تحریم کرد
ریچارد نفیو به دلیل اختلاف با رابرت مالی درباره روند مذاکرات وین از تیم آمریکا کنار رفت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!