افشای ابعاد جدید پرونده رابرت مالی در نامه دو عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا به بلینکن

0
72

به گزارش روزنامه نیویورک پست دو نفر از جمهوریخواهان ارشد کنگره آمریکا اعلام کردند مجوز امنیتی رابرت مالی به این دلیل به حالت تعلیق در آمد که او «اسناد طبقه‌بندی‌شده» را به حساب ایمیل شخصی خود ارسال و بعد آن را در تلفن شخصی‌اش دانلود کرده است.

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و سناتور جیم ریش عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا ششم ماه مه ( ۱۷ اردیبهشت) در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشتند، «ما می‌دانیم که مجوز امنیتی رابرت مالی به حالت تعلیق درآمده است، زیرا او اسناد طبقه‌بندی‌شده را به ایمیل شخصی خود منتقل و این اسناد را در تلفن همراه شخصی خود دانلود کرده است».

در این نامه جیم ریش و مایکل مک‌کال با انتقاد از وزارت خارجه آمریکا به‌ دلیل «عدم ارائه اطلاعات بیشتر» در مورد پرونده رابرت مالی با طرح ۱۹ پرسش خطاب به آنتونی بلینکن گفته‌اند، «معلوم نیست که رابرت مالی قصد داشت این اسناد را در اختیار چه کسی قرار دهد، اما گمان می‌رود که آن بازیگر سایبری متخاصم توانسته به ایمیل و یا تلفن وی دسترسی پیدا کند و اطلاعات دانلود شده را به دست آورد.»

آنها تأکید کردند «به علت خودداری وزارت خارجه آمریکا از پاسخگویی و عدم شفافیت» اطلاعات خود در این زمینه را از سایر منابع به دست آورده‌اند و از این وزارتخانه خواسته‌اند که آنها را تأیید کند.

این در حالیست که گفته میشد نهادهای امنیتی آمریکا و همچنین FBI در حال بررسی پرونده امنیتی رابرت مالی هستند و او همچنان «در مرخصی بدون حقوق» بسر می‌برد، اما پس از مدتی ابرام پیلی جایگزین وی شد.

قانونگذاران از بلینکن خواستند تا اطلاعات بیشتری در مورد سطح طبقه‌بندی اسنادی که مالی در دستگاه‌های شخصی خود نگه‌ داشته بود ارائه کند.

در واکنش به این نامه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به روزنامه «نیویورک پست» گفت که مالی همچنان در مرخصی است و این وزارتخانه اطلاعاتی را در مورد تحقیقات پرسنل مرتبط با سیاست ایران در اختیار کنگره قرار داده است. این سخنگو در مورد اتهامات مشخصی که توسط ریش و مک کال فاش شده است، اظهار نظری نکرد.

نامه دو عضو ارشد کنگره به بلینکن درباره ابعاد تازه پرونده امنیتی مالی واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. گابریل نورونها از اعضای میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در دوران پرزیدنت ترامپ در توییتی نوشته «رژیم ایران همیشه بیشتر از کنگره درباره تعلیق رابرت مالی می‌دانست.» اشاره وی به اطلاعاتی است که پیشتر روزنامه تهران تایمز وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در مورد دلایل برکناری رابرت مالی منتشر کرده بود.

دو نفر در آمریکا به انتقال ده ها هزار دلار پول به دفتر خامنه ای اعتراف کردند
سازمان اطلاعات امنیت کانادا: عملیات رژیم اسلامی در کانادا گسترده تر و جسورتر شده است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!