ایالات متحده یک شبکه پولشویی همکار با حزب الله لبنان را تحریم کرد

0
42

وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که عدنان ایاد و مجموعه‌ای از شرکت‌های وابسته به این دو نفر که یک شبکه مالی حامی حزب‌الله لبنان را تشکیل داده‌ و برای این گروه پولشویی انجام داده‌اند را تحریم کرده است.

عدنان ایاد و شبکه مالی تحت نظر او متهم شده‌اند که با برنامه‌ریزی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه گروه حزب‌الله لبنان، تلاش کرده است که با استفاده از شرکت‌های پوششی از شبکه مالی بین المللی برای تامین منابع مالی فعالیت‌های تروریستی و مخرب سوء استفاده کند.

بر اساس این گزارش، عدنان ایاد، عضو حزب‌الله و پسرش، جهاد عدنان ایاد، در این شبکه فعال بوده و شبکه‌ای متشکل از دو شرکت ساختمانی و سرمایه گذاری مستقر در زامبیا، پنج شرکت در لبنان و یک شرکت گردشگری در آمریکا دارند و در زمینه جمع‌آوری کمک مالی و پولشویی به حزب الله لبنان کمک می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم، با اشاره به فعالیت‌های این شبکه گفته است حزب‌الله لبنان در بی ثباتی لبنان نقش دارد و آمریکا برای «مقابله با فعالیت‌های مالی غیرقانونی حزب‌الله و منهدم کردن شبکه‌های اقتصادی وابسته به این گروه مصمم است».

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا جهاد عدنان ایاد، پسر عدنان ایاد نیز که عضو حزب‌الله لبنان است، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است و تمامی املاک یا سهام این سه نفر و همچنین شرکت گردشگری آنها در آمریکا توقیف می‌شود.

جمیله علم‌الهدی: میتوانم مثل همسر اوباما باشم / از من خواستند مثل کتاب میشل اوباما را بنویسم، شوهرم هم تایید کرد
رئیس پیشین پلیس راهور: خودروهای داخلی بی‌کیفیت و آدمکش هستند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!