مقامات اطلاعاتی ایالات متحده: چین با دروغ گفتن در مورد ویروس کرونا، دنیا را به مخاطره انداخت

مجرتم: نیسح

به گفته سه مقام اطلاعاتی ایالات متحده همزمان با افزایش موج ویروس کرونا در روزهای اخیر چین با به عمد و دروغ گزارش دادن تعداد مبتلایان و کشته شدگان جهان را گمراه کرد.
در گزارشی طبقه بندی شده به کاخ سفید مقامات گفتند که گزارش چین از میزان عفونت ویروس کرونا عمدا فریبنده و ناقص بوده است.
بلومبرگ که نخستین بار این خبر را منتشر کرد، به سه افسر اطلاعاتی ایالات متحده اشاره کرد که آنها گفتند که به کاخ سفید در مورد آمار گمراه کننده پکن هشدار داده اند، دو منبع از این سه منبع اعداد و ارقام را جعلی نامیدند.
در حالی که شک و تردید هایی تا این لحظه وجود داشته است، تصمیم چین برای کم جلوه دادن آمار خود ممکن است پیامد های کشنده ای برای سایر نقاط جهان داشته باشد.
دبورا بیرکس کارشناس ایمنی شناسی وزارت امور خارجه که در رابطه با ویروس کرونا مشاوره می دهد، روز سه شنبه بیان داشت که امار چین بر گمانه زنی ها در سایر کشور ها درباره ماهیت واگیر دار بیماری تاثیر گذاشته است.
جامعه پزشکی داده های چینی را تفسیر کرد، وی بیان داشت که وضعیت وخیم بود، اما کوچکتر از آن چیزی که انتظار می رفت زیرا که فکر می کنم حجم قابل توجهی از اطلاعات را از دست داده بودیم و الان چیزی که در ایتالیا و اسپانیا اتفاق افتاد را میبینیم.
از ابتدای شروع همه گیری چین چندین بار به مخفی کاری در آمار متهم شده است. چین جدول زمان بندی خود را براساس آنچه که می دانست تغییر داده است و منتقدین، پزشکان و کسانی که خواستار آشکار سازی بودند را مورد تعقیب قرار داده است.
در هفته های اخیر چین یک کارزار هماهنگ را برای تقویت تصویر جهانی خود آغاز کرده است، این کشور چهره خود را شسته است و تلاش کرده است که اقتصاد خود را دوباره آغاز کند و محصولات خود را به کشور هایی که به سختی در کشورشان با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند بفروشد.
گِرگ بارباکیا کارشناس در سازمان ضد جاسوسی به فاکس نیوز گفت:
تنها چیزی که بهتر از بازی کردن در نقش یک قربانی می توان نمایش داد این است که به عنوان یک قهرمان فروتن ظاهر شد.
بارباکیا که پنج سال وظیفه فعالی به عنوان یک گروهبان اطلاعاتی در ارتش آمریکا گذرانده گفت که چین از چشم انداز اقتصادی فعلی استفاده می کند و از آن به نفع خود در حالی بهره می برد که دیگر کشور ها مانند ایتالیا و ایران دچار بحران اند.
نه تنها چین با تبلیغات پروپاگاندای خود در مورد موفقیت این کشور در مهار و کاهش ویروس کرونا موج سواری کرده است بلکه با متعهد شدن به پرداخت میلیون ها دلار به سازمان بهداشت جهانی ، استقبال و ستایش عمومی را در عوض برانگیخته است. گزارشی از سازمان ملل در روز چهارشنبه منتشر شد که در آن چین را به خاطر اشتراک توالی ژنتیکی ویروس کرونا ستایش کرد، نکته مهمی که اشاره نشد آن است که مقامات چینی اولین مورد از ویروس کرونا را تا زمان اجبار گزارش نکردند و اسناد بعدا نشان داد که چین دو ماه قبل از تهیه گزارش از خطرات ویروس اطلاع داشته است، اگر چین صادق بود می توانست ویروس کرونا را گزارش کند, تا روز چهارشنبه بیش از ۸۴۷,۵۸۱ مورد تایید شده مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان وجود داشته است، ایالات متحده با ۲۰۰,۰۰۰ مبتلا پیشی گرفت. تعداد افراد آلوده احتمالا تا جمعه به رقم یک میلیون مبتلا خواهد رسید. در ایالات متحده ۴,۴۱۷ مورد مرگ وجود داشته است و تعداد کشته شده ها در جهان به رقم ۴۵,۴۹۷ مرگ رسید.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat