راه مبارزه با دیکتاتوری مذهبی چیست؟

امیرفخرآور

امیر عباس فخرآور، رئیس سنای کنگره ملی ایرانیان در برنامه لایو هفتگی خود در اینستاگرام لزوم ایجاد شورای انقلاب را مورد بررسی قرار داد. وی در آغاز خاطر نشان کرد که تنها ده ماه از حماسه آبان ۹۸ میگذرد و هر لحظه اخبار تکان دهنده ای از جنایات رژیم از سوی خانواده ی کشته و دستگیرشدگان به دست ما میرسد و از سوی دیگر عناصر طرفدار رژیم بی شرمانه به انکار وجود کشته های آبان میپردازند، در شرایطی که رژیم با پرونده سازی و اعدام دستگیرشدگان سعی در انتقام و ایجاد رعب در جامعه دارد، این سوال مطرح می شود که راهکار مبارزه با این دیکتاتوری مذهبی خونریز چیست؟ آیا باید بیهوده به دنبال اصلاحات و مبارزه مدنی باشیم یا اکنون زمان انقلاب و تغییر رژیم است؟

فخرآور تاکید کرد که عمق فاجعه به حدی است که مسلما دیگر اصلاحات و مبارزه مدنی برای رژیمی که به قتل عام مردم در خیابان ها میپردازد راهگشا نخواهد بود. دستاورد ۲۳ سال اصلاحات تنها فریب مردم و بقای حکومت مارکسیستی-اسلامیستی بوده است. مهره های تایید شده رژیم بنا به مقتضیات زمان تغییر ماهیت داده و مانند پاندول بین اصلاح طلبی و اصولگرایی در نوسان بوده اند. این عناصر علی رغم شعارهایشان همواره دربحبوحه اعتراضات قاتل مردم و حافظ رژیم بوده اند.
وی افزود: ضعف رژیم به حدی است که زیر فشار سنگین تحریم نفت حتی قادر به برنامه ریزی کوتاه مدت برای آینده نزدیک کشور نمی باشد و از سال گذشته که طرح تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی به لاریجانی رئیس وقت مجلس تحویل داده شده کماکان در حال مناظره برای این مسئله می باشد. تغییر نظام ریاستی به پارلمانی در سال ۹۰ و بعد از جنبش سبز از سوی خامنه ای مطرح شد با این هدف که احدی به پشتوانه رای مردمی نتواند در برابر او قدرت نمایی کند. بحث نظام پارلمانی ابعاد دیگری از فاجعه را در کشور نشان می دهد و نشانه قصد رژیم بر تنگ تر کردن حلقه خودی ها و افزایش فشار بر مردم می باشد . اگرچه سردمداران رژیم ادعا میکنند که شرایط حال حاضر رژیم مسئله جدیدی نیست و در کل این ۴۱ سال همواره با چنین بحران هایی مواجه بوده و می توانند آن را پشت سر بگذارند اما در واقع مسئله ورشکستگی کامل خود را در اثر تحریم نفت پنهان میکنند، مسئله ای که در گذشته هرگز با آن مواجه نبوده اند و تحت هر شرایطی به یاری ثروت کلان ناشی از فروش نفت بقا خود را تضمین شده می پنداشتند. اما اکنون بنا به گزارش اخیر “تانکر ترکرز” رژیم تنها در حال جابجایی نفت است زیرا پولی در برابر آن دریافت نمیکنند، دلیل هدیه دادن نفت طبق گفته زنگنه این است که نمیتوانند استخراج نفت را متوقف کنند زیرا به خشک شدن چاه های نفت خواهد انجامید همچنین توانایی انبار نفت و تامین امنیت آن را نیز دارا نمی باشند. استفاده تبلیغاتی رژیم از این گزارش برای نشر شایعه مذاکره با امریکا نشان از استیصال و فروپاشی کامل رژیم هست.

فخراور تاکید کرد ظرفیت مبارزه مدنی در ایران وجود ندارد، تعریف دقیق مبارزه مدنی این است که وقتی گروهی در جامعه به این باور میرسند که یک قانون یا بخشی از یک قانون کشور غیر عادلانه است دست به برنامه ریزی برای فشار به حکومت میزند تا تن به اصلاح قوانین دهد. اما در ایران مردم به بخشی از قانون معترض نیستند بلکه کلیت رژیم مورد اعتراض است، زیرا فشار بر جامعه به جایی رسیده که تمام جامعه تبدیل به تارگت جنایات رژیم شده است وهیچ کسی از پرونده سازی های رژیم در امان نمی باشد .حتی مشاهده میکنیم که به خودی هایشان نیز رحم نمی شود و جز خانواده خامنه ای و اخیرا تنها خانواده درجه اول وی همه به نوعی درگیر پرونده سازی بوده اند. از سوی دیگر در ایران هزینه حاکمیت از پول نفت و منابع دولتی است که از این ثروت مقداری به قشر خاصی در درون حاکمیت داده میشود که برای سرکوب مردم مورد استفاده قرار میگیرند. نه تنها حاکمیت از رای مردم بی نیاز است بلکه به دلیل اقتصاد الیگارشی، مردم نیازمند پول نفتی هستند که برای رفع نیازهای روزانه ی حاکمیت، به صورت قطره چکانی به جامعه تزریق میشود. بنابراین با توجه به عدم نیاز به رای مردم، خشونت حاکمیت و فقدان حیای سیاسی در رژیم، مبارزه مدنی محلی از اعراب ندارد.
رئیس سنای کنگره ملی ایرانیان خاطر نشان کرد تحولات انقلابی ذاتا سریع و غیر قابل پیش بینی هستند. چند روز قبل از ۲۵ آبان ۹۸ طی سخنرانی در پارلمان انگلیس یکی از لردهای سالخورده بریتانیا بااستهزاء نسبت به سخنانی که از نارضایتی مردم و لزوم تغییر رژیم بیان کرده بودم، ایران را سرزمینی آرام خواند ولی همانگونه که در پاسخ به لرد بریتانیایی ابراز داشته بودم، ظرف چند هفته خشم مردم منفجر شد، به صورتی که حتی رژیم هم برای مقابله با این سطح از اعتراض آماده نبود و به دلیل دستپاچگی حاصل از این غافلگیری با تک تیراندازها از بالای ساختمانهای دولتی مردم را هدف قرارداد.
امیر عباس فخرآور بهار عربی و انقلاب قانون اساسی را دستاورد جنبش سبز دانسته و اظهار داشت: دستاورد حماسه دی ۹۶ و آبان ۹۸ وسیع و ارزشمند بوده است. قبل از دی ۹۶ از سوی تیم وزارت خارجه ایالات متحده به پرزیدنت ترامپ فشار زیادی برای مذاکره با رژیم وارد میشد. همزمان که دست راستیها برای لغو برجام تلاش میکردند؛ رکس تیلر سون وزیر خارجه با قطر در حال رایزنی برای وساطت بین ایران و آمریکا بود. اما اعتراضات سراسری دی ۹۶ حجت را تمام کرد و ترامپ رکس تلرسون و مک مستر را با مایک پامپئو و جان بولتون تعویض کرده، برجام را پاره کرد. در همین راستا نیکی هیلی شعارهای مردم ایران را در سازمان ملل تکرار نمود، مرگ اصلاح طلبی را اعلام کرد .دستاورد آبان ۹۸ نابودی مشروعیت رژیم در سطح بین المللی بود. ۱۱ سال امریکا در صدد مجازات تروریست بین المللی قاسم سلیمانی بود ولی همواره نگرانی حاصل از واکنش های مردمی مانع انجام ماموریت بود. پس از آبان ۹۸ سپاه رسما سازمانی تروریستی شناخته شد و قاسم سلیمانی به هلاکت رسید. حماسه های ۹۶ و ۹۸ گلوله هایی را در اختیار ما گداشت که به سمت رژیم شلیک کنیم. ما موظفیم برای حفاظت از خون جوانان کشته شده از دستاوردهای این دو قیام برای آزادی ایران استفاده کنیم.
امروز دیگر از اصلاح طلبی و مبارزه مدنی عبور کرده ایم و اکنون و در همین نقطه تاریخی سرنوشت ساز هنگامه ی “انقلاب”است. انقلابی که برای سازماندهی نیاز به “شورای انقلاب “دارد. در داخل کشور شورای انقلاب باید پتانسیل اعتراضی را هدایت کند تا برآیند نیروها بر هدف مورد نطر قدرتمند تر وارد شود. در خارج از کشور وظیفه ی شورای انقلاب به عنوان سخنگوی مردم ایران جلب نگاه و حمایت خارجی می باشد. در شرایط کنونی اسامی اعضا شورای انقلاب باید محرمانه بماند تا راه بر خرابکاری مزدوران رژیم بسته باشد. این شورا باید در شبکه های اجتماعی که مورد اعتمادتر از سایر رسانه ها می باشد فعالیت کند.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat