بازرس دورهام: کمپین کلینتون برای «نفوذ» به برج ترامپ و سرورهای کاخ سفید برای جاسوسی و ارتباط ساختگی ترامپ با روسیه پول پرداخت کرد

0
84

در پرونده‌ای که جان دورهام، بازرس ویژه وزارت دادگستری تشکیل داده، مشخص شده که کمپین ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون به یک شرکت فناوری برای «نفوذ» به سرورهای برج ترامپ و بعدا کاخ سفید پول پرداخت کرده است.

دورهام در دادخواستی که روز ۱۱ فوریه (جمعه گذشته) ارائه شد، گفت که هدف از نفوذ، ایجاد یک «روایت» تبانی بین دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری و روسیه است. دورهام که توسط ویلیام بار، دادستان کل وقت برای بازنگری در تحقیقات روسیه منصوب شد، در تحقیقات خود اتهاماتی را علیه مایکل ساسمن، وکیل سابق کمپین انتخاباتی کلینتون که در حال حاضر متهم به اظهارنظر نادرست است، مطرح کرد.

در بخشی از پرونده با عنوان «پیشینه واقعی»، دورهام ادعا می‌کند که این اتهامات از طرف حداقل دو مشتری خاص، از جمله یک مدیر فناوری (مجری فناوری) در یک شرکت اینترنت مستقر در ایالات متحده (شرکت اینترنتی) و کمپین هیلاری کلینتون، متوجه ساسمن است.

در گزارش دورهام آمده است که با توجه به به اوراق سفید جعلی که توسط ساسمن برای نشان دادن ارتباط بین پرزیدنت ترامپ و یک بانک روسی جمع‌آوری شده بود، «سوابق صورت‌حساب نشان می‌دهد» که ساسمن «مکرراً به کمپین کلینتون به دلیل کارش در مورد اتهامات بانک روسی صورت‌حساب می‌داد».

دورهام همچنین نوشته که شرکت اینترنتی که Tech Executive-۱ برای آن کار می‌کرد «برای دسترسی و نگهداری سرورهای اختصاصی» دفتر اجرایی رئیس‌جمهوری آمده بود.

در این پرونده آمده است: «Tech Executive-۱ و همکارانش با استخراج ترافیک DNS EOP و سایر داده‌ها به منظور جمع‌آوری اطلاعات تحقیرآمیز درباره دونالد ترامپ استفاده کرده‌اند.»

پرزیدنت ترامپ در واکنش به این خبر، بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت که بمب اخیر «شواهد غیرقابل انکاری» ارائه می‌کند که نشان می‌دهد که از کمپین او توسط کلینتون جاسوسی شده است تا «ارتباط کاملا ساختگی با روسیه ایجاد کند. این رسوایی از نظر گستردگی و بزرگی بسیار بیشتر از واترگیت است و کسانی که در این عملیات جاسوسی دست داشتند و از آن اطلاع داشتند باید تحت تعقیب کیفری قرار گیرند.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی: براساس قانون اساسی کلید اصلاح قانون اساسی در اختیار رهبری قرار است و ایشان باید اجازه چنین کاری را صادر کنند
حسین شریعتمداری در واکنش به فایل صوتی سران فاسد سپاه پاسداران: کجای این ماجرا ناپسند است؟

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!