ائتلاف چپ فرانسه در حال فروپاشی بر اثر تروریستی نخواندن حماس

0
114

ائتلاف چپ‌گرایان در فرانسه با افزایش تنش‌ها بر سر نحوه واکنش به بحران اسراییل و تروریست های حماس، در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

در حالی که درگیری‌ها در غزه شدت گرفته است، ائتلاف نیروهای چپ فرانسه که متشکل از چندین حزب سوسیالیست، کمونیست و سبزها است بر سر نحوه واکنش به رخدادها در خاورمیانه دچار انشقاق شده است.

این ائتلاف که با نام «اتحادیه نوین اکولوژیک و اجتماعی خلق» (NUPES) خوانده می‌شود پس از آن دچار اختلاف داخلی شد که چهره شاخص آن ژان لوک ملانشون، نامزد پیشین ریاست جمهوری، به همراه حلقه رهبری همراهش پس از حمله خونین ۷ اکتبر تروریست های حماس به اسراییل از «تروریستی» خواندن آن سازمان خودداری کردند.

در پی این اتفاق حزب سوسیالیست، که تا چند سال پیش یک‌‌تنه می‌توانست دولت تشکیل دهد ولی اکنون رای و قدرت بسیار محدودی دارد، حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به رهبری ژان لوک ملانشون را به «برانگیختن مداوم درگیری» در درون ائتلاف متهم ساخت و اعلام کرد عضویت خود در این جمع را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

این تصمیم حزب سوسیالیست می‌تواند بزرگترین ائتلاف چپ در پارلمان را به فروپاشی بکشاند.

ژان لوک ملانشون که حزبش به عنوان بزرگترین حزب چپ در پارلمان ۷۴ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی را در اختیار دارد صبح چهارشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، که بعداً به نظر می رسد حذف شده است، نوشت: «اولیویه فور [رهبر حزب سوسیالیست] دارد به خاطر یک مسئله شخصی با من در مورد اسرائیل و فلسطین ائتلاف را به تجزیه می‌کشد.»

آقای فوره قبلاً به رهبران حزب سوسیالیست گفته بود که ملانشون «پیشتر یک نیروی متحدکننده بوده است، اما امروز او به یک مانع تبدیل شده است». او در اظهارات خود خواستار «تغییر ریشه‌ای در نحوه تفکر ما در مورد ائتلاف» شده بود.

فشار پارلمان انگلستان بر دولت این کشور برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران
خالد مشعل: حمله غافلگیرانه به اسراییل ماجراجویی حساب شده بود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!