دستور «شلیک بدون هشدار» به مردم از سوی دیکتاتور قزاقستان/ مردم: ما تروریست نیستیم

0
62

در حالیکه قاسم جومارت توکایف، دیکتاتور قزاقستان طی دستوری به نیروهای سرکوبگر گفته می‌توانند «بدون هشدار» به سمت معترضان که او آنها را «تروریست» خوانده، «شلیک کنند»، مردم با در دست گرفتن پلاکارد بزرگی اعلام کردند: «ما مردم عادی هستیم، ما تروریست نیستیم».

دیکتانور قزاقستان همچنین «خارجی‌ها» را بابت «آموزش» معترضان که او «تروریست» خطابشان کرده، محکوم کرده است. توکایف معترضان را «راهزن» هم توصیف کرده و گفته «۲۰ هزار راهزن به آلماتی حمله کرده‌اند». او درباره گفت‌وگو با معترضان هم گفته «چه گفت‌وگویی می‌توانیم با مجرمین و قاتل‌ها داشته باشیم؟».

با وجود سرکوب گسترده، مردم ۴ خواسته را در برابر حکومت قزاقستان مطرح کرده اند: تغییر نوع حکومت، برگزاری انتخابات به صورت شهری و منطقه ای، بازگشت به قانون اساسی سال ۱۹۹۳ و توقف آزار و اذیت فعالان سیاسی.

پس از دو برابر کردن قیمت سوخت در قزاقستان، این کشور ۶ روز است که صحنه اعتراضات مردم و سرکوب خشونت‌بار آن از سوی حکومت است. حکومت، معترضان را به خشونت و به قتل رساندن نیروهای امنیتی و نظامی متهم می‌کند. حکومت از هم‌پیمانان خود به رهبری روسیه برای سرکوب اعتراضات درخواست کمک کرده و روس‌ها هم نیروهای‌خود را راهی این کشور کرده‌اند.

نخستین واکنش روسیه به فایل لو رفته ظریف
پاکسازی عراق از تروریست های وفادار به خامنه ای توسط تیم مقتدی صدر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!