نخستین واکنش روسیه به فایل لو رفته ظریف

0
45

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه از اظهارات ظریف در فایل صوتی درز پیدا کرده او پیش از انتصابات ریاست جمهوری رژیم انتقاد کرد.

اولیانوف در پاسخ به توییت کاربری خطاب به او که گفته بود «دکتر ظریف درمورد نقش منفی روسیه در مذاکرات برجام درست گفته بود»، نوشت: «شما مختارید که بر اساس نظرات شخص دیگری که تحت تأثیر دندان درد، سردرد یا چیزهای دیگر بوده؛ خود را گمراه کنید.» وی افزود: «افراد جدی به نظراتی که در نتیجه ی دندان درد یا سردرد به زبان آورده شده باشند، اهمیتی نمی دهند.»

دیپلمات روس بعدا توییتی زد و نوشت آن نظراتش خصوصی بوده و برای ظریف احترام قائل است اما همه توییت ها را حذف کرد.

۵ اردیبهشت، یک فایل صوتی محرمانه از مصاحبه جواد ظریف با سعید لیلاز منتشر شد که در آن می‌گوید اگرچه مورد توجه ویژه خامنه‌ای بوده اما در مجموع نظام «دیپلماسی» را فدای «میدان جنگ» کرده و در سیاست خارجی، قاسم سلیمانی نقش مهمتری داشته است. وی همچنین از همکاری سپاه پاسداران و روسیه برای بر هم زدن برجام پرده برداشت. وزیر خارجه رژیم همچنین مدعی شد که سفر قاسم سلیمانی به روسیه با اراده روسیه و بدون کنترل وزارت خارجه رژیم حاکم بر ایران شکل گرفت، زیرا به گفته او هدف نابودی دستاورد وزارت خارجه ایران در زمینه برجام بود. به گفته ظریف، روسیه حداکثر تلاشش را کرد که برجام به نتیجه نرسد. او برای شاهد، به غیبت وزیر خارجه روسیه در مراسم پس از امضای برجام اشاره کرد.

علم‌الهدی: در فضای مجازی دلار و ارز و گرانی را سیاه نمایی می کنند
دستور «شلیک بدون هشدار» به مردم از سوی دیکتاتور قزاقستان/ مردم: ما تروریست نیستیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!