آمریکا یک شهروند ایرانی آمریکایی را به اتهام دور زدن تحریم‌ها دستگیر کرد

0
47

ایالات متحده از دستگیری کامبیز عطارکاشانی، شهروند ایرانی-آمریکایی به اتهام توطئه برای صادرات غیر قانونی کالا و فناوری آمریکایی به بانک مرکزی ایران خبر داد. متهم از طریق دو شرکت اماراتی این کالاها را به ایران صادر می‌کرد.

پلیس فدرال آمریکا در بوستون روز جمعه ۲۴ دی (۱۴ ژانویه) با انتشار یک توییت از دستگیری کامبیز عطارکاشانی، شهروند ایرانی-آمریکایی خبر داد.

پلیس فدرال آمریکا در توییت خود آورده است: «ماموران ویژه اف‌بی‌آی بوستون، کامبیز عطار کاشانی، شهروند دوتابعیتی ایران و آمریکا را به اتهام توطئه برای صادرات تجهیزات غیرقانونی الکترونیکی و فناوری به دولت ایران در شیکاگو دستگیر کردند.»

دادگستری آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای ضمن تائید دستگیری این شهروند دوتابعیتی گفته است کامبیز عطارکاشانی از طریق دو شرکت در امارات متحده عربی به صادرات غیرقانونی فناوری آمریکایی به بانک مرکزی ایران اقدام می‌کرده است.

در این بیانیه همچنین گفته شده است که در دادگاه بروکلین شکایتی علیه عطارکاشانی اقامه شده است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا آقای عطار کاشانی شرکت‌های آمریکایی را فریب می‌داده و تحریم‌هایی را که برای محافظت از امنیت ملی اعمال شده‌اند را دور می‌زده و به “اقتصاد بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی در جهان” کمک می‌کرده است. گفته می‌شود پرونده عطارکاشانی در دادگاه نیویورک بررسی خواهد شد.

مقامات رژیم اسلامی حاکم بر ایران در ارتباط با دستگیری عطارکاشانی هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه: درآمدهای نفتی ایران در بودجه سال آینده ۲۹/۸ میلیارد دلار است
معاون وزیر کشور: مردم به ‌سوی یک حکومت سکولار گرایش پیدا کرده‌اند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!