سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه: درآمدهای نفتی ایران در بودجه سال آینده ۲۹/۸ میلیارد دلار است

0
38

به گزارش مهر، رحیم زارع در حاشیه نشست شنبه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران گفته اولین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش منابع و درآمدها با حضور وزرای نفت و اقتصاد و دارایی و معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

او گفته محور اصلی مذاکرات ما، بخش درآمدی بودجه بود؛ مسئولان سازمان برنامه و بودجه به تفکیک توضیح دادند که منابع بودجه عمومی ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان است که ۶۶۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به مالیات، حقوق گمرکی و سود سهام شرکت ها، ۴۰۸ هزار میلیارد تومان واگذاری دارایی سرمایه‌ای مثل نفت و گاز و پتروشیمی و ۲۹۹ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی و استقراض از صندوق توسعه است.

در باره منابع حاصل از فروش نفت گفته با توجه به توضیحات وزیر نفت، درآمدهای نفتی ۲۹/۸ میلیارد دلار است که ۱۱/۹ آن سهم صندوق توسعه ملی، ۱۳/۶ میلیارد دلار سهم دولت در بودجه عمومی و ۴/۳ میلیارد دلار نیز سهم نفت از محل فروش نفت گاز و میعانات گازی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفته در حوزه پیش‌بینی فروش نفت در بودجه امسال یعنی ۱/۲ میلیون بشکه در روز با نرخ ۶۰ دلار و نرخ تسعیر ارز ۲۳ هزار تومان تقریبا نمایندگان توافق دارند.

پرزیدنت ترامپ: ما کاخ سفید را پس خواهیم گرفت
آمریکا یک شهروند ایرانی آمریکایی را به اتهام دور زدن تحریم‌ها دستگیر کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!