وحشت امنیتی های رژیم اسلامی حاکم بر ایران از پیچیدگی حمله سایبری اسرائیل

0
67

پس از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت و از کار افتادن ۴۳۰۰ جایگاه سوخت، سران رژیم اسلامی حاکم بر ایران وحشت زده به دنبال راه چاره هستند.

علی اکبر رائفی پور در این خصوص در توییترش نوشت: امنیت سایبری شوخی بردار نیست. اتفاقاتی از این دست نشان می‌دهد زیر ساخت های سایبری کشور هر چه سریعتر باید بومی شده و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح قرار گیرد. همانطور که در بسیاری از کشورها از جمله امریکا اینگونه است.

سید میثم بهشتیان، کارشناس فناوری اطلاعات: سامانه هوشمند سوخت یک سامانه کاملا آف لاین است! دلیل طراحی این سامانه از روز اول به صورت آف لاین این بود که مشکلات زیر ساختی و خطاهای نرم افزاری مانع سوختگیری مردم در جایگاهها نشود!به نحوی که یک جایگاه میتوانست حتی تا ۱۵ روز بعد از قطع شدن ارتباطش با شبکه سوخت رسانی را ادمه دهد! شاید باورش کمی سخت باشد که بخش اعظم جایگاهها به دلیل همین نوع طراحی و شرایط سال ۸۴ هنوز اطلاعات خود را از طریق مودم های Dialup ارسال و دریافت میکنند! بخشی هم که به هیچ زیرساختی دسترسی نداشتند از طریق ماهواره و VSAT! چه بلایی سر این ساختار در این سالها آورده‌اند که شبکه ای را که استاکس نت نتوانست با حذف همه دیتابیسهای مرکز داده از کار بیاندازد اینطور دچار اختلالی تا این حد احمقانه (به نظر من) بشود که همه کارتخوانها ( PTها) با هم و یکجا از کار بیافتند!!!! سال ۹۱ ویروس همه دیتابیسها اعم از اصلی و بکاپ را با هم به فنا داده بود! بکاپهای فیزیکال هم به دلیل تغییر مکرر سهمیه ها و بلک لیستها هیچکدام به روز نبودند! ولی شبکه آخ نگفت! در کمتر از چند ساعت خودش را و اطلاعاتش را طوری بازسازی کرد که مردم اصلا متوجه نشدند اتفاقی افتاده!!

سید امیر سیاح نیز با اشاره به رشته توییت سید میثم بهشتیان نوشت: سال۹۲ بیژن زنگنه با لجبازی سامانه هوشمند سوخت را کنارگذاشت وخسارتهایی به‌بارآورد که آبان۹۸ بخشی ازآن است. محاکمه نشدن امثال زنگنه، واقعا جفا است

مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس رژیم در توییتر نوشته است: اطلاعات نگران‌کننده‌ای از وضعیت امنیت اطلاعات کشور به گوش می‌رسد، شایع است که زیرساخت انتقال داده‌های چند سامانه حیاتی کشور برروی ماهواره یکی از رقبای منطقه‌ای قرار دارد. سهل‌انگاری، غفلت یا نفوذ در حفاظت سایبری کشور باید ریشه‌یابی و رفع گردد. در شرایطی که سامانه‌های حیاتی کشور بر روی وب یا اینترنت نیستند برخی افراد با اغراض نامعلوم دغدغه‌ای بجز محدودسازی دسترسی و استفاده مردم و کسب‌وکارها از اینترنت ندارند و با طرح موضوعاتی مثل پهنای باند خارجی آدرس غلط مخابره می‌کنند. اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید.

ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی سه‌شنبه شب ۴ آبان در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دوم سیما اعلام کرد اختلال در سیستم‌های چهار هزار و ۳۰۰ جایگاه سوخت‌رسانی کشور ناشی از یک حمله گسترده سایبری بوده است. فیروزآبادی احتمال داد که این حمله نیز همانند حمله سایبری به سیستم‌های راه آهن جمهوری اسلامی از خارج کشور انجام شده باشد.

یاسر جلالی، کارشناس فضای مجازی نیز در توییتی با اشاره به اظهارات فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر اینکه حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت از یک کشور خارجی انجام شده است نوشت: حتما می‌دانند که شبکه سوخت نیرلاین بوده و مدل معماری آن مبتنی بر کارت و تطبیق است. پس نسبت دادن اتفاق امروز به حمله سایبری از منشأ خارج یا هک شدن سامانه سوخت، چندان دقیق و فنی نیست. به نظر می‌رسد این اتفاق به «خرابکاری» عامل داخلی مرتبط با دشمن نزدیک‌تر است و باید دقت بیشتری کرد.

رضا غلامی: پدافند غیر عامل را باید از شوخی به جدی تبدیل کرد.

توهم بایدن باز هم سوژه ی رسانه ها شد
ثروت ایلان ماسک از تولید ناخالص داخلی ایران بیشتر شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!