ایلان ماسک به دنبال معافیت تحریمی ایران برای اینترنت ماهواره ای استاراینک

1
49

ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس، اعلام کرد که به دنبال معافیت از تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به مردم ایران است.

ماسک روز دوشنبه در پاسخ به یکی از کاربران ایرانی شبکه اجتماعی توییتر مبنی بر امکان ارائه خدمات اینترنت استارلینک به مردم ایران نوشت: «استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌های ایران خواهد شد.»

توییت ایلان ماسک در بحبوحه اعتراضات مردم ایران به حجاب اجباری منتشر شده است آن هم در حالی که گزارش‌ها حاکی از اختلال و قطعی اینترنت در برخی شهرها و مناطق ایران است. ایلان ماسک می‌گوید که «استارلینک اکنون در همه کشورها فعال است از جمله در جنوبگان».

تجربه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را پیش از این مردم اوکراین نیز در شرایطی که حملات روسیه اختلالات شدیدی را در اینترنت به وجود آورده بود، داشته‌اند.

رژیم حاکم بر ایران از اختلال در اینترنت و قطعی آن به عنوان ابزاری برای مقابله با اعتراضات استفاده می‌کند و از جمله در اعتراضات آبان ۹۸ برای چندین روز اینترنت را در سراسر کشور قطع کرد.

آمریکا هواپیماهای باری رژیم حاکم بر ایران را به فهرست ناقضان تحریم روسیه افزود
در پی تمایل ایلان ماسک؛ ایالات متحده اعلام کرد ارسال تجهیزات استارلینک به ایران ممکن است

1 نظر

  1. با سلام خواهش می کنم به از هر راهی که شده به جوانان ایرانی اسلحه بدهید تا با ماموران رژیم مبارزه مسلحانه کنند و انها را به هلاکت برسانند رژیم ایران فقط زبان زور و اسلحه را می فهمد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!