فرمانده سنتکام: رژیم حاکم بر ایران بی ثبات کننده ترین نیرو در منطقه است

0
40

مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا) که به مصر و عربستان سفر کرده، تاکید کرد که ”ایران را بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در خاورمیانه” می‌داند و آمریکا اجازه نمی‌دهد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

به گزارش العربیه در روز پنج‌شنبه ۱۲مه (۲۲ اردیبهشت)، او خاطرنشان کرد که نگرانی‌های آمریکا در مورد رژیم حاکم بر ایران فراتر از توانایی هسته‌ای است.

فرمانده جدید سنتکام از برنامه موشکی ایران و همچنین حمایت رژیم اسلامی حاکم بر ایران از نیروهای نیابتی‌اش در منطقه به عنوان دیگر نگرانی‌های واشنگتن نام برد و گفت: «تهدیدها از طرف ایران به تلاش قاطع ما و هم‌پیمانان امنیتی‌مان در منطقه نیازمند است و سنتکام، خود را به ادامه این تلاش‌ها متعهد می‌داند.»

او که پیش از عربستان، به مصر سفر کرده بود، هدف از دیدارها را ”شنیدن” مواضع این کشورها توصیف کرد و افزود در آینده نیز سفرهای دیگری به عربستان خواهد داشت.

قرار است فرمانده جدید سنتکام، در پایان ۹۰ روز نخست مسئولیتش در این سمت، ارزیابی خود از شرایط منطقه و موقعیت نیروهای تحت فرماندهی‌اش را به مقامات نظامی ارشد آمریکا ارائه کند.

سقوط بازار نفت ایران توسط نفت ارزان قیمت روسیه
آتش زدن مسجد جامع ایذه و پایگاه بسیج امام حسن جونقان توسط مردم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!