سقوط بازار نفت ایران توسط نفت ارزان قیمت روسیه

0
67

پس از آنکه کاهش صادرات نفت ایران در ماه آوریل را دو شرکت ردیابی نفتکش‌ها -کپلر و ورتکسا- تائید کردند، یکی‌از روزنامه نگاران داخل ایران سیدصادق حسینی، درتوییترش نوشت: یکی از فعالان بازار فراورده به من گفت تمام بازارهای ایران توسط روس‌ها درحال سقوط است. بیس اویل را که با قیمت ۱۱۳۰ دلار تحویل جبل‌علی می فروختیم؛ روس‌ها با قیمت ۸۰۰ دلار می‌فروشند. روس‌ها مخازن ترکیه را هم ۳ ساله اجاره کرده‌اند. ۳۳٪ فروش نفت خام‌ ایران به چین را هم گرفته‌اند.

در‌این خصوص، خبرگزاری رویترز از داده های تایید شده ای می گوید که نشان می‌دهد در ماه آوریل واردات نفت چین از روسیه در مقایسه با یک ماه قبل (مارس) حدود ۱۶ درصد بالا رفته و به ۸۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

از طرف دیگر خبرگزاری دیگری مدعی شده است که صادرات نفت روسیه به هند که رقم پایینی در حد ۲۰ هزار بشکه بوده، الان به ۶۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است. همچنین بلومبرگ هم در گزارش می‌نویسد که در هر بشکه نفت روسیه دارد ۳۰ دلار تخفیف می‌دهد.

ارزیابی اولیه شرکت ورتکسا نشان داده که چین در ماه آوریل روزانه حدود ۶۵۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است. به گفته این شرکت در ماه مارس این رقم حدود ۷۰۰ هزار بشکه بود. کپلر صادرات نفت ایران در ماه آوریل را روزانه ۵۷۵ هزار بشکه ارزیابی کرده است. داده‌های این شرکت درباره این رقم در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی روزانه ۸۴۰ هزار بشکه بود.

اظهارات نماینده ملایر در مورد سفر خانواده قالیباف به ترکیه: تجسس در زندگی افراد حرام است
فرمانده سنتکام: رژیم حاکم بر ایران بی ثبات کننده ترین نیرو در منطقه است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!