توقف مذاکرات وین؛ دیپلمات های غربی: پیشنویس نمایندگان خامنه ای ‘غیرقابل قبول’ است

0
44

هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای در وین پایتخت اتریش در حالی به پایان رسید که دیپلمات‌های اروپایی از تغییرات مکرر در متن توافقات حاصل شده پیشین توسط تیم جدید خامنه ای ابراز «نگرانی و ناامیدی» کردند.

ساعاتی پیش، وب‌سایت آمریکایی آکسیوس اعلام کرد که مذاکره‌‌کنندگان غربی به نمایندگان خامنه ای در مذاکرات گفتند که خواست‌های آنها «غیر قابل قبول»، «نامعقول» و یک‌جانبه‌ است. این مذاکره‌کنندگان گفتند رژیم اسلامی حاکم بر ایران، خواستار کاهش دائمی تعهداتش در برجام شده و خواسته‌های ایران نقض توافقات شش دور پیشین گفت‌وگوهای وین است.

لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، هم به نقل از یک دیپلمات اروپایی توییت کرده پیش‌نویس‌های پیشنهادی نمایندگان خامنه ای «غیرقابل قبول» و «زیاده‌روی» است. او افزوده: «رژیم اسلامی حاکم بر ایران درخواست‌های رفع تحریم‌ها را افزایش داده و همه تفاهم‌های پیشین درباره گام‌های رژیم برای بازگشت به برجام را هم حذف کرده‌.» وی همچنین نوشته است که دیپلمات‌های اروپایی به مذاکره‌کنندگان ایرانی گفته‌اند که پیشنهادات آنها بسیار سخت‌گیرانه است و باید مواضع انعطاف‌پذیری داشته باشند.

علی باقری کنی، پس‌‌از پایان دور هفتم مذاکرات احیای برجام و پیش از بازگشت به تهران، هم گفته است: «طرف های مقابل برای پاسخ به پیشنهاد ایران درخواست مشورت با پایتخت‌های‌شان را داشتند و هفته آینده این مذاکرات در وین ادامه پیدا می‌کند.»

امکانات علم الهدی برای عراقی ها؛ تور مشهد برای عراقی‌ها با پرداخت ۲۰ دلار
قرارداد ۱۴ میلیارد یورویی تسلیحاتی فرانسه با امارات نهایی شد/ مکرون: مذاکرات احیای برجام پیشرفتی نداشت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!