به دستور بشار اسد، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از سوریه اخراج شد

0
96

ساعاتی پس از ملاقات بشار اسد با وزیر امور خارجۀ امارات در دمشق، اسد، فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران را از سوریه اخراج کرد.

رسانه های عربستان سعودی به نقل از منابع آگاه در کاخ بشار اسد، نوشتند که به دستور مستقیم بشار اسد فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار پاسدار مصطفی جواد غفاری به اتهام تحریک جنگ ناخواسته در منطقه، نقض حاکمیت ملی سوریه، قاچاق کالا و اسلحه، فرار مالیاتی و سوءاستفاده از منابع طبیعی و اقتصادی سوریه از این کشور اخراج شده است.

به نوشتۀ خبرگزاری “العربیه”، بشار اسد از اقدام‌های فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه ناراضی بوده و آنها را مصداق نقض حاکمیت ملی این کشور می‌دانسته است.

“العربیه” نوشته است که از جمله اقدام‌های سردار پاسدار جواد غفاری در سوریه قاچاق کالا و ایجاد بازار سیاه اسلحه بوده است. به گزارش شبکۀ عربستانی “الحدث”، رژیم سوریه نیروهای سپاه پاسداران مستقر در این کشور را به فرار مالیاتی و سوءاستفادۀ شخصی از منابع طبیعی و اقتصادی سوریه متهم کرده است.

همین منبع سپس افزوده است که در پی حملات مکرر نیروی هوایی اسرائیل سردار پاسدار جواد غفاری اعتراف کرده که نیروهای سپاه قدس را در مناطقی مستقر کرده که مورد توافق دولت سوریه نبوده است. بر خلاف دستورهای رژیم اسد، فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه حملاتی را علیه اسرائیل و آمریکا انجام داده که می توانستند یک جنگ ناخواستۀ منطقه ای ایجاد کنند. از جملۀ این اقدامات، حملۀ پهپادی بیستم اکتبر گذشته به نیروهای آمریکایی در سوریه توسط شبه نظامیان وابسته به حکومت ایران بوده است.

یک منبع آگاه در دولت سوریه گفته است که اخراج سردار مصطفی جوادغفاری از سوریه به دستور مستقیم بشار اسد ضربه ای سنگین به دکترین فرماندۀ پیشین سپاه قدس، قاسم سلیمانی، و البته خامنه‌ای است که هدفش سلطۀ تهران بر منطقۀ راهبردی میان ایران و لبنان بوده است.

ایالات متحده به افغانستان باز خواهد گشت
کاظم صدیقی: اگر مردم کشورها و شهرها خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی نمی‌شدند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!