وزارت خارجه رژیم: منظور امیرعبداللهیان از بازگرداندن ۱۰میلیارد دلار پول، یک مثال بود و پیامی برای آمریکایی‌ها نبود

1
42

با بالا گرفتن انتقادات داخلی و خارجی از درخواست ۱۰ میلیارد دلاری امیرعبداللهیان، سعید خطیب‌زاده، سخن‌گوی وزارت‌خارجه رژیم، گفته حرف‌های امیرعبداللهیان درباره پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا «پیغامی برای آمریکایی‌ها نبود بلکه یک واقعیت بود که بیان کرد؛ برای مثال اشاره کرد اگر قرار است دولت بایدن نشان دهد دولت متفاوتی است درباره تعامل با ایران و برجام راه‌هایی بود از جمله آزادی پول‌های بلوکه شده ایران…وگرنه که همه پول‌های بلوکه‌شده ایران در خارج‌از کشور باید بی‌قیدوشرط آزاد شود.»

امیرعبدالهیان، وزیر امورخارجه رژیم، دوشب پیش در صداوسیما گفت اگر آمریکا واقعا می‌خواهد ایران به مذاکرات و برجام برگردد، اجازه دهد ۱۰میلیارددلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد شود.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان گفت: «ایران نمی‌تواند هیچ شرط دیگری برای از سرگیری مذاکرات (احیای برجام) تعیین کند…ما از ایران می‌خواهیم در اسرع وقت مذاکرات را احیا کند».

سید حسین موسویان در انتقاد به گفته های امیرعبداللهیان نوشته است: «تحریم ها علیه ایران تاکنون حداقل ۱۰۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایران خسارت زده، معادل ۳۰ سال صادرات ایران. میزان تحریمها علیه ایران با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست».

شکست حمله تروریستی رژیم اسلامی حاکم بر ایران علیه بازرگان اسرائیلی در قبرس
فشار مافیای خامنه ای-رئیسی بر آملی لاریجانی ادامه دارد

1 نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!