شکست حمله تروریستی رژیم اسلامی حاکم بر ایران علیه بازرگان اسرائیلی در قبرس

0
151

سخنگوی نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه اعلام کرد که حمله شکست خورده به یک بازرگان اسرائیلی در قبرس، حمله مستقیم تروریستی طرح‌ریزی شده از سوی رژیم اسلامی حاکم بر ایران بوده است.

متان سیدی، سخنگوی نخست وزیر اسرائیل نام این بازرگان را تدی ساگی اعلام کرد و توضیح داد که این میلیاردر اسرائیلی تنها هدف حمله رژیم اسلامی حاکم بر ایران نبوده بلکه این کشور قصد داشته گروهی از بازرگانان اسرائیلی را ترور کند. سایت خبری کاتیمرینی قبرس پیشتر از دستگیری یک تبعه ۳۸ ساله روس تبار آذربایجانی به اتهام طرح‌ریزی ترور تعدادی از بازرگانان اسرائیلی ساکن نیکوزیا، پایتخت قبرس، خبر داده بود.

منابع امنیتی اسرائیل اعلام کرده‌اند که تعدادی از بازرگانانی که هدف طرح ترور بوده‌اند، پس از مطلع شدن از آن موفق به خروج فوری از قبرس شده‌اند. تدی ساگی، میلیاردر اسرائیلی، بنیانگذار شرکت‌های پلی‌تک (Playtech) و سیف‌شارژ(SafeCharge) پس از هشدار نهادهای امنیتی در قبرس از این حمله تروریستی جان سالم به در برده است.

مطابق برآورد نشریه فوربز، آقای ساگی حدود ۴.۸ میلیارد یورو ثروت دارد و مطابق برخی گزارش‌ها بخشی از ثروت خود را که از طریق قمار آنلاین کسب کرده در بازار املاک و مستغلات قبرس سرمایه‌گذاری کرده است. بر همین اساس، برخی آژانس‌های امنیتی قبرس تلاش برای ترور آقای ساگی را ناشی از اختلاف تجاری او با شرکای سابقش در صنعت قمار آنلاین مرتبط دانسته بودند.

‏⁧‫دِیلی میل‬⁩: هواپیمای نظامی چین در پایگاه بگرام فرود آمده اند
وزارت خارجه رژیم: منظور امیرعبداللهیان از بازگرداندن ۱۰میلیارد دلار پول، یک مثال بود و پیامی برای آمریکایی‌ها نبود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!