حملات همزمان بایوتروریستی به ۲۶ مدرسه در قم

0
71

ماجرا به ۹ آذر ۲۷۰۱ ایرانی باز می‌گردد وقتی که برای اولین‌بار در هنرستان دخترانه‌ی نور قم ۱۸ دانش‌آموز دچار مسمومیت با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند. این اتفاق به صورت متوالی در مدارس مختلف ادامه پیدا کرد. یکی از بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی قم، که در دوران کرونا به بیماران کرونایی اختصاص یافته بود در ماه‌های اخیر این بخش تغییر کاربری داده و اکنون به بخش دانش‌آموزان مسموم تبدیل شده است.

مادر یکی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه الزهرا⁩ قم (بلوار بوعلی سینا) می‌گوید:«صبح روز ٢٣ بهمن بدلیل تعداد زیاد دانش‌آموزانی که مسموم شده بودند سه آمبولانس از مدرسه دخترم راهی بیمارستان‌های شهید بهشتی و علی‌بن ابی‌طالب شدند، آن روز ٢۶ مدرسه را گاز سمی زده بودند و بیمارستان‌ بهشتی بسختی جایی برای پذیرش داشت و خیلی شلوغ بود.»
‏او می‌گوید علائم دخترم و بقیه دخترها طوری بود که نمی‌توانستند دستگاه اکسیژن را جدا کنند و پاهایشان خیلی سرد و سست شده بود.

تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه به حضور مشکوک یک خانوم با ماسک در مدرسه اشاره کردند که گفته شده بود بازرس است، مریم (اسم مستعار) می‌گوید: «ما دیدیم که وقتی به کلاس هفتم و زیرزمین رفت و بعد از اینکه از مدرسه خارج شد یک بوی ماهی گندیده فضا را پر کرد و از آنجا به بعد حالمان خراب شد، حتی ما اینها را به مدرسه اطلاع داده‌ایم و آنها گفتند با حضور نیروهای سپاهی و چک کردن دوربین‌ها درحال بررسی هستند اما با گذشت ١۵ روز هیچ پاسخ و نتیجه ای از مدرسه دریافت نکرده ایم.»

همزمان معاون این مدرسه خانم حیدری در وویسی که در گروه‌های مدرسه منتشر کرده می‌گوید: «در همان ساعات از پنجره مدرسه نوری زرد رنگ دیدم که از بیرون به حیاط پرتاپ شد و بعد متوجه اوضاع و خراب شدن حال بچه ها شدم.»

سه شنبه ۲ اسفند ⁧دبستان پسرانه میزان⁩ قم (بلوار بوعلی سینا) که در همان بلوار و با کمی فاصله از دبیرستان الزهرا قرار دارد در شیفت صبح هدف این گازهای سمی قرار گرفت، خانواده‌های دانش‌آموزان این مدرسه می‌گویند یکی از معلمان این مدرسه از شدت مسمومیت ٣ روز بستری بوده و هنوز هم مشکلات حرکتی دارد.

مادر یکی از دانش آموزان می‌گوید: «مدیر مدرسه همان روز تهدید شده بود که اگر با اورژانس و آتش نشانی تماس بگیرند و سر و صدا راه بیاندازند برکنار خواهند شد، کسی پاسخگو نیست و ترسیده اند، من دیگر نمی‌گذارم فرزندم به مدرسه برود تا اوضاع روشن شود.»

هنرستان نور⁩ قم، ٣ بار مورد حمله بایوتروریستی قرار گرفته در تاریخهای (٩ آذر، ٢٢ آذر،۶ اسفند) سومین حمله رسانه‌ای نشده و تعدادی دانش‌آموز بستری شده اند. ‏هرسه بار مدیر مدرسه گفته دوربین‌ها چک شده و سرنخی نیافتیم.

تعدادی از دانش‌آموزان به مدت یک هفته الی ده روز بستری بوده‌اند. اکثر این دانش‌آموزان همین الان دچار سردردهای شدید شبانه هستند. خانواده یکی از این دانش‌آموزان گفته است: «برگه نتیجه آزمایش خون را با اصرار به ما تحویل دادند، دخترم مدتها دچار سستی پا و خالی شدن زانو بود. نوار عضله و عصب گرفتند و چندبار آزمایش خون. او گاهی دچار حمله اضطراب و استرس و ریزش مو می‌شود.» به گفته این دانش‌آموزان چند روز قبل از حمله دوم به این دبیرستان مدیر مدرسه تعدادی را به دلیل شعار سردادن و درآوردن مقعنه بازخواست و تهدید می‌کند در صورت تکرار به نیروهای اطلاعات تحویلشان میدهد. در گفتگو با تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه آنها تایید کرده‌اند در همان ابتدا که اورژانس به مدرسه می‌آید، گرفتن تست اعتیاد از داخل همان آمبولانسها در همانجا شروع می‌شود. منبع: توییتر عاطفه دانشگر (خبرنگار)

لازم به ذکر است که در ۴ اسفند ۲۷۰۱، کشته شدن دانش آموز ۱۱ ساله قمی، فاطمه رضایی پس از حمله بایوتروریستی به مدرسه اش، موجب افزایش توجه رسانه‌ها به این حملات سریالی شد.

قطع دسترسی رژیم اسلامی حاکم بر ایران از آخرین کانال‌های رسمی مبادله ارزی با اتحادیه اروپا
اژه‌ای از عفو “بیش از ۸۰ هزار نفر” خبر داد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!