قطع دسترسی رژیم اسلامی حاکم بر ایران از آخرین کانال‌های رسمی مبادله ارزی با اتحادیه اروپا

0
118

منبعی در وزارت خارجه رژیم اسلامی حاکم بر ایران اخیرا خبر از قطع دسترسی رژیم به یکی از آخرین کانال‌های رسمی مبادله ارزی با اتحادیه اروپا (تارگت ۲) داده است.

سیستم پرداخت تارگت ۲ یک نهاد پولی متشکل از بانک مرکزی اروپا و بانک‌های مرکزی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که امکان انتقال وجه را به ‌صورت آنی و فراتر از مرزهای جغرافیایی آنها میدهد. تارگت ۲ این امکان را برای رژیم حاکم بر ایران فراهم کرده بود تا خریدهای تکنولوژیک خود را که به‌طور معمول از ۵ یا ۶ کشور اروپایی غیر عضو اتحادیه اروپا صورت می‌گرفت به راحتی انجام دهد.

با این اتفاق جدید امکان انتقال فناوری روز اروپا به ایران بسیار سخت خواهد شد و کلان شرکت‌های اروپایی را به سمتی هدایت خواهد کرد تا از این به بعد، ایران را از معادلات خود حذف کنند.

با بسته شدن تارگت ۲ سازوکار ECM (مکانیسم هماهنگی اجرایی) که اوفک آن را پیشنهاد کرد و اکنون تصویب و راه‌اندازی نیز شده است چند اقدام اساسی علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران انجام خواهد داد که عبارت است از رصد دقیق فعالیت‌های تحریم‌گریز رژیم اسلامی حاکم بر ایران و اینکه چه شرکت‌ها و نهادهایی ممکن است تحریم‌ها علیه رژیم حاکم بر ایران را دور بزنند.

لازم به توضیح است که این سازوکار در ابتدا با هدف تنبیه روسیه برای تجاوز نظامی به اوکراین راه‌اندازی شده بود، اما پس از آن، رژیم اسلامی حاکم بر ایران و بلاروس را نیز شامل شد، چراکه رژیم اسلامی حاکم بر ایران ارتباطات بانکی و نقل و انتقالاات ارزی با روسیه را تشدید کرده و از بلاروس نیز به عنوان در پشتی یا راه گریز (یا Back Door) برای همین مسائل استفاده می‌کند. به همین دلیل G-6 (متشکل از شش کشور صنعتی) نیز برای آغاز به کار ECM همراه شدند و رژیم حاکم بر ایران، روسیه و بلاروس را زیر چتر ECM قرار دادند تا ردگیری تحریم‌شکنان حتی بدون درخواست ۶ کشور صنعتی پیگیری شود که این مساله، سرعت این کار را به ‌شدت بیشتر خواهد کرد.

قتل کودک دو ساله توسط پاسداران ولایت
حملات همزمان بایوتروریستی به ۲۶ مدرسه در قم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!