اژه‌ای از عفو “بیش از ۸۰ هزار نفر” خبر داد

0
87

غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت تعداد کسانی که مشمول عفو اخیر شده‌اند از مرز هشتاد هزار نفر گذشته است.

رئیس قوه‌ قضائیه در گفت‌وگویی با سایت رسمی خامنه‌ای، درباره عفو زندانبان گفت: «تعداد کسانی که مشمول عفو شدند، اعم از دستگیرشدگان اغتشاشات و غیر اغتشاشات، اعم از آن‌هایی که حکمشان تقلیل پیدا کرده و تخفیف گرفتند از مرز هشتاد هزار نفر گذشته است.» این نخستین‌بار است که یک مقام ارشد رژیم اسلامی حاکم بر ایران، آماری از تعداد عفو شدگان اخیر ارائه می‌کند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای همچنین افزود که ده هزار نفر هم با “شاکی خصوصی” بازداشت شده‌اند و در این موارد اگر رضایت اخذ شود، “تا نود هزار نفر و یا حتی بالاتر” شامل عفو خواهند شد. مقامات رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای اعتراضات مردمی از لفظ “اغتشاش” استفاده می‌کنند و معترضان را “اغتشاش‌گر” می‌خوانند.

محسنی‌اژه‌ای همچنین در بخشی از این مصاحبه می‌گوید که به درخواست خامنه‌ای «سفارش کردم» کسی را بخاطر توهین به رهبری «محکوم نکنید» مگر «یک آدم‌های جسورِ شروری که دارای اتهامات مختلفی باشند و یکی از اتهاماتشان این باشد» و «اگر کسی صرف این اتهام را داشته باشد، چه محاکمه شده، چه نشده باشد، حتماً مشمول این عفو شده است». اژه‌ای در این مصاحبه مدعی شده که «عفو یک مسئله‌ی سیاسی مقطعی نیست وجزئی از ذات انقلاب» است.

به گزارش سایت خامنه ای در بهمن ۹۸، دو هزار و ۳۱۵ نفر و در سال ۹۹ نیز سه هزار و ۸۴۰ نفر با دستور خامنه‌ای عفو شده‌اند.

حملات همزمان بایوتروریستی به ۲۶ مدرسه در قم
رئیس نهاد نمایندگی خامنه‌ای: مسمومیت‌ها “پروژه صهیونیستی القای مسمومیت دانش آموزان” است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!