رئیسی و امیرعبداللهیان دوباره از آمادگی مشروط برای توافق و مذاکره مستقیم با آمریکا خبر دادند

0
55

ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، در اظهاراتی جداگانه بار دیگر از آمادگی مشروط برای احیای توافق هسته‌ای و مذاکره مستقیم با آمریکا خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل مکرون، گفته است ایران برای پیشبرد مذاکرات منجر به احیای برجام جدی است و شروطی مانند « لغو تحریم‌ها، ارائه تضمین معتبر و بسته شدن مسائل و ادعاهای سیاسی» مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران را لازمه رسیدن به توافق دانسته است.

حسین امیرعبداللهیان، نیز که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان رفته است، با تکرار همین شروط برای رسیدن به توافق، گفته است مذاکره مستقیم با آمریکا نیز نیازمند لغو تحریم‌ها و آزادسازی منابع مالی ایران است.

در روزهای اخیر، مقام‌های اروپایی از جمله اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توافق چند روز بیشتر وقت نمانده است، گفته‌اند که اکنون وقت تصمیم‌گیری از سوی تهران است.

با وجود هشدارهای مکرر مقام‌های غربی درباره پایان زمان لازم برای رسیدن به توافق، مقام‌های دولت ایران کماکان طرف‌های غربی را مسئول وضعیت فعلی می‌دانند.

سردار پاسدار قربانی، رئیس جدید فدراسیون تیراندازی: خدا میداند چقدر جواد فروغی در استان های کشور داریم/ باید با سردار سلیمانی هزار بار شهید میشدم
عضو جامعه روحانیت مبارز: در فضای مجازی، روحانیت مورد هجمه قرار گرفته/ اگر روحانیت برود سرنوشت انقلاب اسلامی مانند انقلاب فرانسه میشود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!