خامنه ای: به سپاه و شهید بزرگ، سلیمانی تهمت میزنند

0
44

علی خامنه‌ای، روز پنج‌شنبه در واکنش به افشای فایل صوتی درخصوص فساد گسترده در سپاه پاسداران، «دشمن» را عامل «لجن‌پراکنی علیه ارکان انقلاب» معرفی کرد. وی از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی مدعی شد که «دشمن برای دستکاری فکر مردم فشار اقتصادی گذاشته و لجن پراکنی می‌کند علیه ارکان انقلاب‎.»

خامنه ای گفت: دشمن ملت افکار عمومی و فکر جوانان را هدف گرفته؛ میلیاردها دلار در اتاق های فکرشان خرج می کنند و تلاش می کنند ملت و به خصوص جوان ها را از این راه برگردانند. دو وسیله هم برای این کار به کار گرفته اند، یکی فشارهای اقتصادی که مردم را از نظام اسلامی جدا کنند یکی هم لجن پراکنی.

خامنه ای ادامه داد: به ارکان انقلاب تهمت می زنند؛ به مراکزی که در پیشرفت انقلاب نقش داشتند، تهمت می زنند؛ یک روز به مجلس شورای اسلامی، یک روز به شورای نگهبان و یک روز به سپاه؛ امروز نوبت سپاه است؛ به سپاه تهمت می زنند و لجن پراکنی می کنند در ضمن به شهید بزرگوار شهید سلیمانی.

او همچنین گفت: “اگر جرات می‌کردند، از خشم مردم و عکس‌العمل مردم نمی‌ترسیدند، به امام هم اهانت می‌کردند و منتها خب جرات نمی‌کنند و می‌دانند که مردم عکس‌العملشان تند است در مقابل این.”

در اعتراضات سال‌های گذشته بارها عکس‌های خمینی در کنار عکس‌های خامنه ای توسط مردم به آتش کشیده است. همچنین چند روز پیش در بازار رضای مشهد شعارهای “مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی” پخش شد.

ادعای وی در شرایطی مطرح شده که در فایل صوتی منتشرشده از جلسه محرمانه و گفت‌وگوی محمدعلی (عزیز) جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۹۷، خود این فرماندهان ارشد نظامی درباره فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران سخن می‌گویند.

از جمله افرادی که در فایل صوتی اشاره می‌شود که آلوده به فسادند غیر از محمدباقر قالیباف، جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه، نیز که در فسادهای میلیاردی بنیاد تعاون دست داشته، هم اکنون دستیار آقای قالیباف است، و حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، که به نفع قالیباف فعالیت می‌کرده، هنوز در سمت خود فعالیت دارد.

با آنکه سپاه پاسداران اصالت این فایل صوتی را تایید کرده، اما شماری از هواداران نظام از جمله روزنامه تندروی کیهان و اسماعیل کوثری، نماینده مجلس که خود از فرماندهان سپاه بوده، سعی در حمایت از نیرو داشته و تلاش می‌کنند فرماندهان آن را «پاکدست» نشان دهند.

اقتصاد آنلاین حضور ۵۰۰۰ نیروی نظامی چینی را در ایران تایید کرد
انتقاد خامنه ای از تیم مذاکره کننده دولت روحانی

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!