انتقاد خامنه ای از تیم مذاکره کننده دولت روحانی

0
43

خامنه‌ای، در یک سخنرانی تلویزیونی از مذاکرات برجام در دوران حسن روحانی و محمدجواد ظریف انتقاد کرد. او همچنین تاکید کرد که برنامه هسته‌ای ایران تنها به دنبال اهداف صلح‌آمیز است و فشارها برای شفافیت و محدودیت آن “ظالمانه” است.

خامنه‌ای روز پنجشنبه ۲۸ بهمن گفت: “در قضایای برجام در سال ۹۴ و ۹۵ ایرادی که بنده می‌گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می‌شد که مشکلات بعدی پیش نیاید.” او گفت “تذکرات مکرر” داده بود که در نظر گرفته نشد و باعث “اعتراض” او بود.

توافق برجام در ایران با مصوبه شورای عالی امنیت ملی رژیم اجرایی شد، نهادی که مصوباتش باید به تایید ولی فقیه برسد. خامنه‌ای هنگام تایید اجرای توافق شرایطی نظیر “لغو تمامی تحریم‌ها” را تعیین کرده بود که مشخص بود در برجام به دست نیامده است.

او همچنین بعدتر گفته بود اگر آمریکا برجام را پاره کند، “جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد” اما چند سال پس از خروج آمریکا از برجام، ایران درگیر مذاکرات فشرده برای احیای آن است.

ولی مطلقه فقیه تاکید کرد که ایران برای تامین نیازهای انرژی و اهداف صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود را دنبال می‌کند. او گفت: “دنیا روز به روز دارد به انرژی هسته‌ای وابسته‌تر می‌شود. ما هم دیر یا زود نیاز مُبرم پیدا می‌کنیم به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز.”

این در حالی است که ملاحظات ایمنی باعث شده بسیاری از کشورها به دنبال کاهش یا حذف نیروگاه‌های هسته‌ای از سبد انرژی خود باشند.

خامنه ای: به سپاه و شهید بزرگ، سلیمانی تهمت میزنند
خبرگزاری تسنیم خبر رویترز را تکذیب کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!