افزایش بی سابقه مهاجرت از ایران

1
58

تقاضای مهاجرت از ایران طی دو سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. دارالترجمه‌ها از چند برابر شدن آن خبر می‌دهند. آمار رسمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران نیز حکایت از آن دارد که مهاجرت ایرانیان طی سی سال گذشته ۲.۲ برابر شده است.

در همین رابطه، سایت “خبرآنلاین” گزارشی منتشر کرده که افزون بر آمار رسمی و اطلاعات مسئولان رژیم اسلامی حاکم بر ایران درباره مهاجرت، ارزیابی و اظهارات دارالترجمه‌ها را نیز شامل می‌شود.

بهرام صلواتی، رئیس “رصدخانه مهاجرت ایران” است. به گزارشگر “خبرآنلاین” او گفته است: «در دو سه سال گذشته با توجه به شرایط اقتصادی که پیش آمده مخصوصا مسئله تحریم‌ها، میل به‌مهاجرت بیشتر شده که در کنار آن، عوامل کششی و جاذبه‌ای خارج از کشور هم آن را تقویت می‌کند، در واقع به‌هم پیوستن این دو مورد باعث صعودی شدن روند مهاجرت می‌شود.»

فردی به نام “نظری”، مدیر دارالترجمه ماندگار گفته است که در یکی دو سال گذشته میزان مراجعه به موسسه او برای مهاجرت افزایش یافته و با نزدیک شدن آخر سال جاری، تقاضا برای مهاجرت افزایش بیشتری داشته است.

فردی به نام “افشار”، که مترجم دارالترجمه آوید است درباره وضعیت تقاضای مهاجرت در بین مردم ایران گفته است: «میزان درخواست‌ها برای ترجمه مدارک طی یکی دو سال گذشته افزایش یافته و نسبت به ۱۰ الی ۱۵ سال پیش خیلی بیشتر شده است.»

مسئول دارالترجمه شریعتی واقع در خیابان شریعتی هم در تایید این اظهارات می‌گوید: در یکی دو سال اخیر به دلیل کرونا و بسته بودن مرزها تعداد افرادی که برای ترجمه مدارکشان درخواست دادند کاهش یافته، اما درصد افرادی که می‌خواهند مهاجرت کنند، نسبت به میزان آن در قبل از کرونا افزایش یافته است.

براساس منابع بین المللی (بانک جهانی) جمعیت مهاجر ایرانی در دنیا در سال ۱۹۹۰ میلادی، بالغ بر ۸۲۰ هزار نفر بوده است، که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱.۸ میلیون نفر رسیده است.

در واقع طی ۳۰ سال گذشته جمعیت مهاجران ایرانی ۲.۲ برابر شده است. البته براساس منابع داخلی (دبیرخانه شورای عالی ایرانیان) جمعیت مهاجران ایرانی خارج از کشور درحال حاضر ۴.۰۴ میلیون نفر برآورده شده است.

دبیردوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: قرارداد با چین محرمانه است، قابل انتشار هم نیست
درخواست قاسم سلیمانی از نصرالله برای تبدیل صیغه دخترش به عقد دائم، ۱۰ روز قبل از مرگش!

1 نظر

  1. باور کنید ما هم میخواهیم مهاجرت کنیم ولی توان مالی اش را نداریم. ولادمیر پوتین عملا داره همه ما زجر کش میکنه.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!