احمد خاتمی: قانون اساسی جمهوری اسلامی، مترقی ترین قانون اساسی دنیاست

0
55

احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه در خصوص قانون اساسی رژیم اسلامی حاکم بر ایران گفته است: امروز روز تصویب قانون اساسی است. قانون اساسی قاعده مستحکم نظام اسلامی است که تمدن عظیم اسلامی را می شود بر آن نهاد. عمل به قانون اساسی علاج دردهای اساسی کشور است و تخلف از قانون تخلف از اصل حرکت انقلابی مردم است. تخلف از قانون اساسی با انقلابی گری سازگار نیست.

خاتمی گفت: این قانون اساسی مترقی ترین قانون اساسی در دنیا است و یک قانون معمولی نیست. هیچ قانون اساسی پیدا نمی کنید که پنجاه فقیه نود روز بنشینند و روی آن این مدت بحث کنند. این قانون آیین نامه مردم سالاری دینی است. هم حاکمیت اسلامی و هم ولایت فقیه وهم جمهوریت را دارد.

وی افزود: قانون مداری یک تلکلیف و وظیفه است. کسی که از قانون عبور کند خود محور است و جایی برای خودمحوران در قانون اساسی نیست. میثاق بین مردم و حاکمیت این قانون اساسی است و با پاسداشت عملی این قانون، می توان این قانون را حفظ کرد.

خاتمی در واکنش به مذاکرات وین گفت: هیئتی باتجربه برای مذاکره رفته اند. مواضع این هیئت مشخص است و مواضع ضدآمریکایی خود را در قول و عمل نشان داده اند. یک کلمه به این مذاکره کنندگان که پاره تن ملت هستند می گویم، این همان حرف خود آنها است. شما نماینده یک ملت شجاع هستید که پای آرمانهای خود تا آخرین قطره خون ایستاده اند. این ملت به چیزی به غیر از لغو همه تحریمها تن نخواهد داد.

اسناد سازمان ثبت احوال در مورد قتل عام در آبان ۹۸
رویکرد جدید اسرائیل؛ در پاسخ به تجاوزات حزب الله، مستقیما رژیم اسلامی حاکم بر ایران را می زنیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!