اسناد سازمان ثبت احوال در مورد قتل عام در آبان ۹۸

0
308

صفحه توییتری «+۱۵۰۰ تصویر»، اسنادی از سازمان ثبت احوال از آمار مرگ و میر هفتگی را در یک رشته توییت منتشر کرده است. در این آمار، بیشترین میزان مرگ و میر حتی نسبت به هفته‌هایی که کرونا شیوع پیدا کرده، مربوط به هفته‌ی سی و ششم سال یعنی از ۲ آذر تا ۸ آذر ۹۸ است.

در این هفته که تعداد مرگ و میر ۹۶۲۵ نفر ثبت شده نسبت به هفته‌ی پیشین آن یعنی ۲۵ آبان تا یک آذر نزدیک به ۱۵۰۰ نفر افزایش داشته است. این تاریخ با زمان وقوع اعتراضات آبان ۹۸ متفاوت است اما دقیق با زمان ثبت فوت کشته‌شدگان آبان همپوشانی دارد.

این تنها چند نمونه از گواهی‌های فوت بچه‌های آبان است:
مجید هاشمی در ۲۵ آبان۹۸ کشته شد. تاریخ ثبت: ۳ آذر ۹۸.
محمد داستانخواه در ۲۵ آبان۹۸ کشته شد. تاریخ ثبت: ۲ آذر ۹۸.
جواد بابایی‌زاده در ۲۶ آبان۹۸ کشته شد. تاریخ ثبت ۵ آذر ۹۸.
بهمن جعفری در ۲۶ آبان۹۸ کشته شد. تاریخ ثبت ۴ آذر ۹۸

همچنین در آمار سالانه‌ی ثبت احوال به نسبت جنسیت زمانی‌ که تعداد مرگ و میر زنان و مردان را جمع می‌کنیم، جمع آن از تعداد نهایی، نزدیک به ۱۴۰۰ نفر کمتر است. سازمان ثبت احوال در توضیحات این اختلاف نوشته: اختلاف احتمالی در سرجمع به دلیل وجود «مقادیر نامشخص» می‌باشد.

اما این اختلاف در سرجمع و این مقادیر نامشخص در سال‌های پیشین آن دیده نمی‌شود. جمع تعداد مرگ و میر زنان و مردان در سال ۹۷ و سال ۹۶ دقیق با جمع کلی یکی هستند. و خبری از مقادیر نامشخص در این سال‌ها نبوده است.

اما این افزایش تنها به این ۱۵۰۰ نفر ختم نمی‌شود.
همانطور که پیشتر گفته شده در آمار مرگ و میری که ایران در سازمان ملل ثبت کرده است ماه نوامبر ۲۰۱۹ که مصادف است با ۱۰ آبان تا ۹ آذر نسبت به ماه‌های‌ پیش و پس از آن نزدیک به ۳۰۰۰ نفر و نسبت به نوامبر ۲۰۱۸، ۶۰۰۰ نفر افزایش دارد.

صفحه توییتری «+۱۵۰۰ تصویر» در انتهای این مطلب نوشته: این گزارش از جنایت آبان ۹۸ در طول زمان تکمیل خواهد شد. ما بودیم، ما دیدیم، ما شاهدان این قتل‌عام هستیم. نمی‌گذاریم همان‌ها که کشتند با سرکوب و تهدید بر روی جنایتشان سرپوش بگذارند.

موسی غضنفرآبادی: می توان به برخی از معترضان شلیک کرد
احمد خاتمی: قانون اساسی جمهوری اسلامی، مترقی ترین قانون اساسی دنیاست

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!