موسی غضنفرآبادی: می توان به برخی از معترضان شلیک کرد

1
71

موسی غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس رژیم، درباره اعتراضات اصفهان در اظهاراتی وقیحانه گفته است: «برای مقابله با اقدامات مخرب، به جز نیروهای امنیتی دیگران هم مجوز شرعی و قانونی دارند وارد عمل شوند…اگر فردی اقدام مخرب داشت می‌توان به سمت او تیراندازی کرد».

غضنفرآبادی، رییس سابق دادگاه انقلاب تهران در خصوص حوادث اخیر در اصفهان و اعتراضاتی که توسط کشاورزان در بستر زاینده رود برپا شد، گفت: در کشور ما، اصل بر قانون‌مداری است، اما گاهی در این بین، برخورد‌هایی می‌شود که اجتناب‌ناپذیر است. یعنی وقتی معترض می‌خواهد اقدامی انجام دهد که خسارتی متوجه کشور شود، رخ‌دادن این برخورد‌ها امکان‌پذیر است. برای مقابله با این چالش، حتی به جز نیرو‌های امنیتی، فرد یا افرادی که می‌بینند خطر و خسارتی در حال وقوع است یا رخ داده، می‌توانند وارد عمل شوند که این روند، هم مجوز شرعی دارد و هم قانونی.

غضنفرآبادی تصریح کرد: در همه موارد باید تلاش شود که قانون رعایت شود و اگر فردی تخلف کرد در جایگاه قانونی با او برخورد شود. برخی جا‌ها امکان دارد یکسری اقداماتی انجام شود که در نهایت باعث جلوگیری از قتل شود. به طور مثال اگر در اعتراضات اصفهان این رویکرد در پیش گرفته نمی‌شد شاید شاهد تلفات هم می‌بودیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا همیشه به معترضان لقب ضدانقلاب می‌دهید، گفت: به هر حال ضدانقلاب‌ها همه جا دنبال سوءاستفاده هستند، اما در اعتراض اخیر اصفهان، فارغ از اینکه در آن جمع، ضدانقلاب بوده یا نبوده، یا مثلاً فردی فهمیده یا ناآگاه با نیت اقدامی مخرب و خطرناک وارد صحنه شده، باید جلوی آن‌ها گرفته می‌شد. به طور مثال اگر در اعتراضی، فردی به انبار سوخت حمله کرد و در ادامه، توجه به اخطار و تذکر نکرد، او می‌تواند با رفتارش باعث آتش‌زدن و کشتن ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر شود، حال در این شرایط، می‌توان به سمت این فرد، تیراندازی کرد. یعنی تا حد اقدام قهرانه و حتی تیراندازی که موجب جلوگیری از عمل فرد شود، مجوز وجود دارد.

موسی غضنفرآبادی نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس رژیم و از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری بود که در انتصابات هفتم اسفند ۹۴ موفق به راهیابی به مجلس رژیم نشد اما در خرداد ۹۵ به ریاست دادگاه انقلاب استان تهران منصوب گشت و تا آبان ۹۹ در این سمت بود.

محمد خاتمی: اصلاحات مورد خشم متوهمان به اصطلاح برانداز است
اسناد سازمان ثبت احوال در مورد قتل عام در آبان ۹۸

1 نظر

  1. سلام به شما من یک بسیجی فعال هستم که جان خودم را فدای امام خامنه ای خواهم کرد امام خامنه ای بعد از امام زمان (عج) امام سیزدهم شیعیان جهان است و مقام او از امام فراتر است و او یک پیامبر از سوی خدا برای مردم ایران است اگر کسی بخواهد با امام خامنه ای و حکومت ایشان بجنگد عذاب الهی ان شخص را نابود می کند اگر خامنه ای کشور و یامردمی را نفرین کند ان کشور و مردمش نابود می شوند خامنه ای یک فرشته و یک قدیسه است اسرائیل بخوبی می داند که اگر بخواهد حکومت خامنه ای را با جنگ نظامی سرنگون کند خدا و نفرین امام خامنه ای اسرائیل را برای همیشه نابود خواهد کرد و به همین دلیل ترس از امام خامنه ای است که اسرائیل نمی تواند به ایران حمله نظامی کند وقتی امام خامنه ای می گوید اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت این حرف او نیست و این حرف خداست که به خامنه ای وحی شده است و همه جهان باید در برابر خامنه ای تسلیم و از فرمانش اطاعت کنند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!