حضور مقامات زیمبابوه در ایران؛ گسترش روابط اقتصادی یا شیوع اومیکرون در کشور؟

0
68

در روزهایی که جهان در هراس از انتشار سویه جدید و خطرناک ویروس کرونا موسوم به «اُمیکرون» تدابیر شدیدی را برای جلوگیری از ورود مسافر از آفریقا اتخاذ کرده، مقامات رژیم اسلامی حاکم بر ایران چند روزی است که میزبان هیأت‌هایی از کشور آفریقایی زیمبابوه هستند که این ویروس در آنجا شیوع یافته است.

در حالی مقامات رژیم اسلامی حاکم بر ایران دلیل این دیدارها را توسعه همکاری زیمبابوه و رژیم اسلامی حاکم بر ایران در روابط تجاری و اقتصادی می نامند که طبق نمودار زیر، تفاوت چندانی بین وضعیت اقتصادی زیمبابوه و ایران تحت حاکمیت ملاها وجود ندارد.

مروری در اخبار نشان می‌دهد هراس از انتشار سویه جدید کرونا، نشست وزرای عضو سازمان تجارت جهانی به عنوان بزرگترین رویداد تجاری جهان را در دقایق آخر لغو کرده و ۱۶۹ کشور از سفر به ژنو منصرف شده‌اند، آن‌گاه در ایران یک چنین دیدارهایی صورت می‌گیرد با وجود آنکه سویه «اُمیکرون» از پنج‌شنبه هفته قبل در جهان شیوع یافته و فرصت کافی برای لغو سفر این هیأت‌ها وجود داشته، اما باز هم رژیم اسلامی حاکم بر ایران در دقایق آخر این سفرها را لغو نکرده‌اند.

ورود این هیأت‌ها در اوج انتشار سویه «اُمیکرون» که ممکن است به قیمت جان بسیاری از ایرانیان و رقم خوردن موج‌های جدید شیوع کرونا تمام شود، یادآور پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان و انتقال ویروس کرونا از شهر ووهان به ایران است.

وزیر خارجه اسرائیل در کاخ الیزه: فقط یک تهدید نظامی باورپذیر می تواند برنامه اتمی رژیم حاکم بر ایران را متوقف کند
آژانس بین المللی انرژی اتمی از غنی سازی اورانیوم در فردو خبر داد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!