حزب کمونیست چین: فلسطینی ها حق مبارزه مسلحانه علیه اسراییل را دارند

0
91

در چهارمین روز از جلسه علنی دادگاه بین‌المللی دادگستری، نماینده حزب کمونیست چین استدلال کرد که فلسطینی‌ها حق «مبارزه مسلحانه» علیه اسراییل را دارند.

تایمز اسراییل گزارش داد که نمایندگان فلسطین در دادخواستی به دادگاه بین‌المللی دادگستری (آی‌سی‌جی) اتهامی علیه دولت اسراییل مبنی بر «اشغال دائمی و غیرقانونی کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس» مطرح کرده‌اند.

ما شین‌مین، مشاور حقوقی وزارت امور خارجه چین در موضع‌گیری مشابه رژیم اسلامی حاکم بر ایران گفت که برای دست یافتن به «حق تعیین سرنوشت»، مردم فلسطین حق دارند که «از زور برای مقاومت در برابر ظلم خارجی و تشکیل دولت فلسطینی» استفاده کنند.

وی افزود: «انجام عملیات‌های خشونت‌آمیز توسط فلسطینی‌ها علیه اسراییلی‌ها تروریسم نیست، بلکه مبارزه مسلحانه مشروع است.»

از ابتدای جنگ میان اسراییل و حماس، رسانه‌های داخلی چین که به شدت توسط حزب کمونیست چین سانسور می‌شوند، در مطالب خبری‌شان ‌نامی از گروه حماس به عنوان مسئول حمله مرگبار هفتم اکتبر نبرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در جریان یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا اشاره‌ای به حماس نمی‌کند، گفت که پکن طرفدار «عدالت» است و با «همه حملات خشونت‌آمیز» مخالف است.

مایلز یو، مشاور سیاست چین در وزارت خارجه آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری پرزیدنت ترامپ درباره موضع پکن به گفت: «این اساسا راهی متفاوت برای جانب‌داری از حماس است.» 

طرح «یک روز پس از حماس»؛ برنامه‌های بنیامین نتانیاهو برای آینده غزه اعلام شد
حمله مسلحانه پارتیزان های بلوچ بە اتومبیل نامزد انتخابات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!