شواهد تازه از مداخله حزب کمونیست چین در انتخابات ایالات متحده

0
84

بر اساس یک گزارش اطلاعاتی محرمانه و تحقیقات متعدد بخش خصوصی در آمریکا، رژیم کمونیستی چین از طرق مختلف در انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ مداخله کرده است.

این تلاش شامل طیف وسیعی از تکنیک‌های سازمان‌دهی شده توسط حزب کمونیست چین، از جمله انتقام‌جویی از قانون‌گذاران آمریکایی، ترویج محتوای تفرقه‌انگیز و جعل هویت رای‌دهندگان آمریکایی به صورت آنلاین بود.

تام تیفانی، نماینده جمهوری‌خواه ویسکانسین گفت که حکومت چین تا زمانی که دولت بایدن جدی‌تر با پکن برخورد نکند، به تلاش‌های خود برای مداخله در انتخابات ایالات متحده ادامه خواهد داد.

تیفانی گفت: «چین کمونیستی بارها و بارها نشان داده است که هیچ چیزی نمی‌تواند آن‌ها را از مداخله در انتخابات آمریکا بازدارد. دولت بایدن باید موضع سخت‌تری در مورد دخالت و جاسوسی جمهوری خلق چین اتخاذ کند.»

یک ارزیابی محرمانه که توسط مدیر اطلاعات ملی آمریکا در دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، نشان داد که حکومت چین تلاش می‌‌کند بر انتخابات کنگره آمریکا تأثیر بگذارد، زیرا هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان از مواضع سخت‌گیرانه در قبال چین حمایت می‌کنند.

این گزارش ارزیابی می‌کند که حزب کمونیست چین نسبت به دوره‌های گذشته تمایل بیشتری برای انجام فعالیت‌های نفوذ در انتخابات ایالات متحده دارد، تا حدی به این دلیل است که از تلافی‌جویی دولت بایدن هراسی ندارد.

در این گزارش آمده است که مقامات حکومت چین بیشتر از گذشته در تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا است، زیرا رژیم چین بر این باور است که اقدامات پکن در دولت بایدن کمتر تحت نظارت قرار می‌گیرد.

در گزارش مدیر اطلاعات ملی آمده است که حکومت کمونیستی چین رقابت‌های انتخاباتی کنگره را هدف قرار داد، زیرا معتقد بود که کنگره آمریکا به احتمال زیاد علیه «منافع اصلی» مقامات پکن اقدام می‌کند.

به گفته سام کسلر، مشاور ژئوپلیتیکی در شرکت مشاوره ریسک گروه حمایت از ستاره شمالی، رژیم چین امیدوار است که بدون توجه به وابستگی حزبی، نامزدهای طرفدار چین در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا پیروز شوند.

کسلر گفت: «تأثیر حزب کمونیست چین در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۲ ادامه راهبرد ژئوپلیتیکی بزرگ‌تر پکن برای اطمینان از انتخاب سیاستمداران و متفکران طرفدار چین در کنگره را نشان داد.»

در این گزارش آمده است که حکومت چین «اقدام به تنبیه [نامزدها] به‌دلیل دیدگاه‌های ضد چینی‌شان و پاداش دادن به [نامزدها] به دلیل حمایت‌شان از پکن کرده است.»

حزب کمونیست حاکم بر چین همچنین به دنبال ایجاد اختلاف میان آمریکایی‌ها بوده، اما در درجه اول بر تضعیف «تعداد کمی از نامزدهای خاص بر اساس مواضع سیاسی‌شان» تمرکز کرده است.

بر اساس این گزارش، حکومت چین علاوه بر تأثیرگذاری بر انتخابات، به‌دنبال استفاده پنهانی از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های پروکسی، اینفلوئنسرها و شرکت‌های روابط عمومی برای جهت‌دهی افکار عمومی ایالات متحده درباره حزب کمونیست چین بوده است.

این یافته‌ها با گزارش‌های منتشر شده در سال گذشته توسط غول‌های فناوری متا و مایکروسافت مطابقت دارد.

متا در اوت ۲۰۲۳ اعلام کرد که هزاران حساب مرتبط با چین را از پلتفرم‌های خود پاکسازی کرده است، زیرا به گفته وی بخشی از بزرگترین عملیات نفوذ آنلاین در جهان است.

قتل مدیرعامل بانک ملت در درگیری‌های خانواده‌های مافیایی رژیم
ارتش اسراییل بازوی خامنه‌ای “در قاچاق، تامین مالی و توزیع پول برای تروریست های منطقه” را قطع کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!