ارتش اسراییل بازوی خامنه‌ای “در قاچاق، تامین مالی و توزیع پول برای تروریست های منطقه” را قطع کرد

0
53

سه‌شنبه ۲۳ ژانویه (سوم بهمن‌ماه)، ارتش اسراییل یک کامیون را در منطقه البوکمال در شرق سوریه بمباران کرد. این کامیون در حال انتقال تجهیزات جنگی رژیم اسلامی حاکم بر ایران (مربوط به دقت موشک‌ها و پهپادها) برای حزب‌الله بود و از جاده‌ای در جنوب سوریه عبور می‌کرد. ‏

برخی منابع غیررسمی می‌گویند «حاج فادی در عملیات ارتش اسراییل در البوکمال کشته شده است. منابع نزدیک به «ارتش آزاد» سوریه (از مخالفان رژیم بشار اسد) نیز گزارش دادند حاج فادی نسبت فامیلی با همسر حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دارد. ‏

برخی منابع عراقی می‌گویند «حاج فادی» در حمله اسراییل به کامیون حامل مهمات در ابوالکمال در منطقه جرف الصخر کشته شده است. گزارش شده جسد سوخته وی به سردخانه بیمارستان خصوصی «الکفیل» کربلا منتقل شده است. «حاج فادی» نام مستعار محمدجعفر قصیر مسئول انتقال پول رژیم اسلامی حاکم بر ایران به حزب‌الله است.

بر اساس این گزارش، قصیر که با قاچاق فرش، سیگار، آهن و نیترات آمونیوم به بیروت، به یک میلیاردر تبدیل شده، در سال ۹۷ در سفری همراه با بشار اسد به ایران، با علی خامنه‌ای دیدار کرده بود.

وی متولد ۲۳ بهمن ۴۵ در دیر قانون النهر لبنان است و به نام‌های دیگری از جمله محمد جعفر کسیر، شیخ صلاح، حاج مجید عینکی، شیخ ماجد، شیخ قلی و به ویژه حاج فادی نیز شناخته می‌شود.

آمریکا برای شناسایی محمدجعفر قصیر پاداش ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده بود. وی مترجم بشار اسد در دیدار با قاسم سلیمانی در جریان سفر به تهران در سال ۱۳۹۷ بود. وی همزمان با سپاه قدس نیز همکاری داشت.

شواهد تازه از مداخله حزب کمونیست چین در انتخابات ایالات متحده
مشارکت ۹۰ هزار نیروی ناتو در بزرگترین رزمایش بعد از جنگ سرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!