اتهام جدید منندز؛ دریافت رشوه از شرکت قطری

0
104

دادستان دادگاه فدرال منهتن روز سه‌شنبه در کیفرخواستی اعلام کرد باب منندز، سناتور دموکرات متهم شده که یک بازرگان اهل نیوجرسی را به یکی از اعضای خانواده پادشاهی قطر و یکی از چهره‌های کلیدی شرکت مرتبط با دولت قطر، معرفی کرده است.

به گزارش آسوشیتد‌پرس، بر اساس کیفرخواست اصلاح‌شده‌ای که منتشر شد، ظاهرا این معرفی پیش از سرمایه‌گذاری شرکت قطری در پروژه املاک و مستغلات این بازرگان اهل نیوجرسی، صورت گرفته است.

هرچند آخرین نسخه این کیفرخواست در دادگاه فدرال منهتن، هنوز هویت اعضای خانواده پادشاهی قطر را مشخص نمی‌کند اما می‌گوید این فرد یکی از مدیران «شرکت سرمایه‌گذاری قطر» است.

همزمان در کیفرخواست آمده است که سرمایه‌گذار قطری سپس برای سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری در پروژه املاک و مستغلات ـ که توسط بازرگانی به نام «فرد دایبس»، به همراه سناتور و همسرش برنامه‌ریزی شده بود ـ در نظر گرفته شده و شروع به مذاکره کرده است.

در شرایطی که هیچ اتهام تازه‌ای به آخرین نسخه کیفرخواستی که قبلا منندز را در یک توطئه رشوه متهم کرده بود، اضافه نشده، اما در کیفرخواست آمده که اتهامات مربوط به قطر از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ رخ داده است.

بر اساس این کیفرخواست فدرال، سناتور باب منندز در ازای تلاش برای ترغیب شرکت سرمایه‌گذاری قطر به سرمایه‌گذاری با «فرد دایبس»، از جمله با انجام اقدامات مطلوب برای دولت قطر، پول نقد و شمش طلا را پذیرفته است.

همچنین اتهامات این کیفرخواست تاکید می‌کند که سناتور باب منندز در جریان بررسی سرمایه‌گذاری بالقوه شرکت سرمایه‌گذاری قطر در پروژه املاک و مستغلات «فرد دایبس»، چندین اعلامیه عمومی در تایید دولت قطر صادر کرد.

متعاقبا او این اظهارات را با «فرد دایبس» در میان گذاشت و قصد داشت آن‌ها را هم به سرمایه‌گذار قطری و هم به یک مقام دولتی قطر، منتقل کند.

پیش‌تر نیز باب منندز، سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی با اتهام جدیدی مبنی بر اینکه او به عنوان عامل دولت مصر توطئه کرده روبرو است. این اتهامی قابل توجه علیه سناتوری است که نقش قدرتمندی در سیاست آمریکا به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا ایفا می‌کرد.

در کیفرخواست جدیدی که در دادگاه فدرال منهتن نیویورک تنظیم شده است، منندز متهم شده است که از ژانویه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۲ با مقامات نظامی و اطلاعاتی مصر در ارتباط بوده و اقداماتی انجام داده است که به نفع این کشور بوده است.

این اتهامات شامل نوشتن نامه‌ای به سناتورهای دیگر برای لغو توقف کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به مصر، انتقال اطلاعات در مورد کارمندان سفارت آمریکا در مصر و انتقال اطلاعات غیرعمومی به مقامات مصری در مورد کمک‌های نظامی است.

منندز ۶۹ ساله که به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا نقش قدرتمندی در سیاست آمریکا ایفا می‌کرد، این اتهامات را رد کرده است.

وزیر خارجه اسراییل: در میانه جنگ جهانی سوم علیه «اسلام رادیکال» به رهبری جمهوری اسلامی هستیم
ممانعت روسیه از برداشت گاز توسط ایران از میدان گازی در دریای مازندران

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!