بازداشت دو پناهنده ایرانی به ظن همکاری با سپاه پاسداران علیه اسراییلی‌ها در قبرس

0
90

یک روزنامه قبرسی گزارش داد که دو ایرانی در این کشور به ظن برنامه‌ریزی برای حمله به شهروندان اسراییلی ساکن قبرس بازداشت و بازجویی شده‌اند. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، اعلام کرد موساد به خنثی کردن طرح این حمله به قبرس کمک کرده است.

روزنامه یونانی‌زبان کاتیمرینی قبرس افزود که این دو مظنون ایرانی‌ پناهندگان سیاسی هستند که با فردی مرتبط با سپاه پاسداران در تماس بوده‌اند.

بر اساس بیانیه دولت اسراییل، از زمان حمله هفتم اکتبر حماس، رژیم اسلامی حاکم بر ایران تلاش‌های خود را برای تحریک حملات در سراسر جهان افزایش داده است. این بیانیه افزود عوامل رژیم از شمال قبرس به عنوان مقری برای حملات برنامه‌ریزی‌شده به اسراییل و اهداف یهودی استفاده می‌کنند.

قبرس که حدود ۴۰ دقیقه با اسراییل فاصله دارد، یک مقصد گردشگری و سرمایه‌گذاری برای هزاران اسراییلی است. در سال‌های اخیر بارها گزارش‌هایی از تلاش رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای حمله به شهروندان اسرائیلی در قبرس منتشر شده است.

در تیرماه امسال، رسانه‌های قبرسی و دفتر بنیامین نتانیاهو از خنثی شدن حمله برنامه‌ریزی‌شده رژیم اسلامی حاکم بر ایران به اهداف اسراییلی در قبرس خبر داده بودند. موساد هویت مرد ایرانی را که به گفته این سازمان پشت برنامه حمله تروریستی به شهروندان اسراییلی در قبرس بود را یوسف شهبازی عباسعلی لو عنوان کرد.

کانال ۱۲ اسراییل در تیرماه اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی قبرس هفت شهروند پاکستانی را که از سوی سپاه پاسداران برای انجام حملاتی به خدمت گرفته شده بودند بازداشت کردند.

نیویورک پست: جرج سوروس بیش از ۵۰ میلیون دلار به گروه‌های حامی رژیم اسلامی حاکم بر ایران مرتبط با رابرت مالی پرداخت کرده است
تصویب توافق «امنیت اطلاعات» بین روسیه و رژیم اسلامی حاکم بر ایران

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!