تصویب توافق «امنیت اطلاعات» بین روسیه و رژیم اسلامی حاکم بر ایران

0
86

نمایندگان مجلس رژیم، توافق همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین رژیم اسلامی حاکم بر ایران و روسیه را به تصویب رساندند و به این ترتیب همکاری‌های تهران و مسکو را که در برخی زمینه‌ها موجب نگرانی‌های بین‌المللی شده، افزایش دادند.

تصویب این توافق‌نامه درحالی صورت گرفت که جزئیات آن اعلام نشد و شماری از نمایندگان نسبت به نامشخص بودن اعطای دسترسی به روس‌ها برای ورود به «حوزه‌های مختلف» ابراز نگرانی کردند.

توافق کنونی سه روز پس از سفر ابراهیم رئیسی به مسکو و دیدارش با ولادیمیر پوتین صورت گرفته که در جریان آن بر افزایش همکاری‌ها میان دو کشور تأکید شد.

پیش از رأی‌گیری، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رژیم اسلامی حاکم بر ایران در دفاع از این لایحه گفت که این توافق درباره «تهدیدات در فضای سایبری» و «راهکارهای مقابله با این تهدیدات» است.

عمویی افزود که با توجه به دیگر توافق‌ها میان تهران و مسکو «باید از افزایش تنوع‌بخشی به این همکاری بین رژیم اسلامی حاکم بر ایران و روسیه در امنیت اطلاعات هم استقبال کرد».

همچنین نماینده دولت ابراهیم رئیسی در این جلسه از این توافق دفاع کرد و گفت که مذاکرات برای این توافق در سال ۹۷ آغاز شد.

او افزود: «همکاری‌های ایران و روسیه در چارچوب‌های اطلاعات سایبری می‌تواند به بستری برای تعمیق روابط کاربردی و امنیتی، تقویت امنیت ملی و در نهایت افزایش توان بازدارندگی توان دو کشور تبدیل شود.»

بازداشت دو پناهنده ایرانی به ظن همکاری با سپاه پاسداران علیه اسراییلی‌ها در قبرس
نشریه هیل: تهدیدهای چندجانبه رژیم اسلامی حاکم بر ایران در منطقه و جهان در حال افزایش است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!