تعدادی از عاملان رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای ترور سیاستمدار اسپانیایی دستگیر شدند

0
191

نارایا گومز، (Naraya Gomez) جوان ۲۶ ساله اسپانیائی که رهبری عملیات برای ترور سیاستمدار اسپانیائی آلخو ویدال کوادراس را بر عهده داشت پس از بازجوئی توسط فرانسیسکو ده خورخه، قاضی دادستانی کل اسپانیا، به زندان منتقل شد.

دو نفر دیگری که همراه او بازداشت شده بودند به قید وثیقه آزاد شدند. این دو نفر که یکی کارگر ۲۲ ساله ساختمانی است و صاحب موتوری است که ضارب با آن محل تیراندازی را در مرکز شهر مادرید ترک کرده، و دیگری ساشا بروکس (Sasha Brooks) دوست دختر بریتانیائی نارایا گومز است.

این دو نفر حق ترک اسپانیا را ندارند و باید هر دو هفته یکبار خود را به پلیس معرفی کنند. مهرز عیاری یک فرانسوی تونسی‌تبار ۳۷ ساله که پلیس اسپانیا او را عامل تیراندازی به معاون سابق پارلمان اروپا و بنیانگذار حزب دست راستی VOX می‌داند، هنوز فراری است.

نارایا گومز که چند سال پیش به مذهب شیعه گروید و طراح این ترور نافرجام تلقی می‌شود، یک اسپانیائی یهودی‌تبار است که سال‌های کودکی و نوجوانی خود را همراه با خانواده‌اش در روستائی که محل سکونت گروهی از هیپی‌های اروپائی است گذرانده است. روستای بنفیسیو (Beneficio) در ۲۰ کیلومتری لانخارونن، محل دستگیری این تروریست، قرار دارد و پدرش سیریو گومز (Sirio Gomez) نیز که معلم یوگا است هنوز در همین روستا زندگی می‌کند، در حالی که مادر وی چندی پیش درگذشت.

بر اساس تحقیقات روزهای اخیر پلیس ضد تروریسم اسپانیا، عملیات ترور آلخو ویدال کوادراس هفته‌ها قبل طراحی شده بود و نارایا گومز و مهرز عیاری حداقل از اوایل نوامبر برای اجرای این طرح به مادرید سفر کرده بودند. در فیلم‌های مداربسته مغازه‌های اطراف خانه این سیاستمدار اسپانیائی حداقل از یک هفته قبل از ۹ نوامبر این دو نفر دیده می‌شوند. مامورین پلیسی که این تحقیقات را پیش می‌برند معتقد هستند که نقشه این ترور توسط کسانی طراحی شده که سابقه امنیتی دارند و عملیات به هیچ وجه نمی تواند زائیده فکر کسانی باشد که مانند نارایا گومز هیچگونه تجربه‌ای در زمینه عملیات تروریستی ندارند.

آلخو ویدال کوادراس که پنجشنبه گذشته از بیمارستان به خانه بازگشت، بار دیگر در گفتگو با چند روزنامه‌نگار اسپانیائی انگشت اتهام را به سمت رژیم اسلامی حاکم بر ایران گرفت و گفت «حکومت آیت‌الله‌ها سابقه ترور مخالفان خود در کشورهای اروپائی را دارد و حتا می‌خواست با بمب‌گذاری در نشستی که ده‌ها شخصیت اروپائی و آمریکائی حضور داشتند فاجعه بیافریند.» اشاره این سیاستمدار اسپانیایی به طرح رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای انفحار بمبی در جریان نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس در تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی است که در اقدام مشترک نیروهای امنیتی و پلیس اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان و لوکزامبورگ، بر مبنای اطلاعاتی که نیروهای امنیتی اسرائیل در اختیار آنها گذاشته بودند خنثی شد.

معاون سیاسی وزیر کشور رژیم: روزانه چهارمیلیون محتوای فارسی علیه نظام تولید میشود
عضو هیات رئیسه خبرگان: مرجعیت شرط انتخاب رهبری نیست

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!