روسیه از شبیه سازی موفقیت آمیز “حمله اتمی” متقابل در خشکی، هوا و آب خبر داد

0
153

دولت روسیه سوم آبان‌، در بیانیه‌ای از انجام «موفقیت‌آمیز» یک حمله اتمی «تلافی‌جویانه» آزمایشی خبر داد. بیانیه رسمی کرملین ساعاتی پس از آن منتشر شد که مجلس اعلای روسیه به لایحه خروج این کشور از پیمان منع آزمایش هسته‌ای رأی مثبت داد.

چهارشنبه و تنها چند ساعت پس از آنکه مجلس اعلای روسیه از تصمیم خود برای لغو تصویب معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای خبر داد، ارتش این کشور مانورهای نظامی را برگزار و یک حمله اتمی را شبیه‌سازی کرد.

«پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای» ۲۷ سال پیش در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب و بر اساس آن انفجارهای هسته‌ای ممنوع شد. اقدام تازه پارلمان روسیه پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین در روزهای گذشته هشدار داد که «اقدامات روسیه باید رفتاری آینه‌ای در قبال آمریکا داشته باشد.»

تصاویر تلویزیونی نشان دادند که «ولادیمیر پوتین» از طریق تماس تصویری با مقامات ارشد ارتش کشورش بر این مانور روز چهارشنبه نظارت داشت.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، این مانور که شامل تمرین‌های متعدد پرتاب موشک‌های کروز و بالستیک بود، با هدف تمرین برای «واکنش نیروهای جنگی استراتژیک به حمله اتمی دشمن» انجام شد.

پوتین: جنگ اسراییل و حماس می‌تواند به فراتر از خاورمیانه گسترش یابد
ابومرزوق، عضو ارشد حماس و علی باقری کنی در مسکو

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!