پوتین: جنگ اسراییل و حماس می‌تواند به فراتر از خاورمیانه گسترش یابد

0
197

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هشدار داد که جنگ اسراییل با حماس می‌تواند به فراتر از خاورمیانه گسترش پیدا کند.

پوتین در نشستی با رهبران مذهبی روسیه در مورد جنگ اسراییل و تروریست های حماس گفت که خونریزی در منطقه باید متوقف شود و اگر این کار انجام نشود، خطر شعله‌ور شدن جنگی بسیار گسترده‌تر وجود دارد.

او گفت: «وظیفه امروز ما، توقف خونریزی و خشونت است، در غیر این صورت، تشدید بیشتر بحران، مملو از پیامدهای شدید و بسیار خطرناک و مخرب خواهد بود.»

پوتین همچنین غرب را مورد انتقاد قرار داد و گفت که برخی از نیروهای ناشناس به دنبال تحریک بیشتر تنش و کشاندن هر چه بیشتر کشورها و مردمان دیگر به درگیری هستند.

به گفته او، هدف این است که «یک موج واقعی هرج و مرج و نفرت متقابل نه تنها در خاورمیانه بلکه بسیار فراتر از مرزهای آن راه‌اندازی شود».

پوتین گفت که مسکو همچنان از راه‌حل دو کشوری برای مسئله فلسطینیان و اسرائیل دفاع می‌کند و اسرائیل اشتباه می‌کند که به بمباران غزه ادامه می‌دهد.

او گفت که اسرائیل باید به جای انتقام‌جویی، به دنبال راه‌حلی دیپلماتیک باشد.

ادعاهای پوتین در حالی مطرح می‌شود که یک نهاد تحقیقاتی سازمان ملل اعلام کرده که روسیه در جریان جنگ اوکراین جنایات جنگی گسترده‌ای شامل کشتار عامدانه، شکنجه و اخراج و انتقال اجباری کودکان اوکراینی مرتکب شده است.

دادگاه کیفری بین‌المللی هم ولادیمیر پوتین، و ماریا لووا-بلوا، کمیسر حقوق کودکان ریاست جمهوری روسیه، را به ارتکاب جنایت جنگی از طریق اخراج غیرقانونی صدها کودک اوکراینی متهم کرده است.

اوباما در مقاله ای خواستار توقف عملیات نظامی ارتش اسراییل در غزه شد
روسیه از شبیه سازی موفقیت آمیز “حمله اتمی” متقابل در خشکی، هوا و آب خبر داد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!