مکرون خواستار واکنش شدید به سرکوب “انقلاب” در ایران شد/ صدراعظم آلمان به دلیل سرکوب مردم، از رژیم حاکم بر ایران انتقاد کرد

0
48

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعتراضات جاری در ایران را «انقلاب» خوانده و گفته سرکوب معترضان توسط رژیم اسلامی حاکم بر ایران رسیدن به توافق احیای برجام را «دشوارتر می‌کند» و «برای این توافق چارچوب جدیدی نیاز است».

او در گفت‌وگویی که دوشنبه منتشر شد گفت: «من از واکنش دیپلماتیک شدید و تحریم علیه شخصیت‌های رژیم که در سرکوب این انقلاب دست دارند حمایت می‌کنم.»

مکرون در کنار رئیس ستاد دفاع فرانسه، هنگام شرکت در مراسمی در بزرگداشت صد و چهارمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، در پاریس از تحولات جاری در ایران ستایش کرد. او گفته فرزندان انقلاب بهمن ۵۷ ایران «انقلاب خودشان را پیش می برند».

رئیس جمهور فرانسه گفته است که اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری را علیه افراد مشخصی در ایران در نظر می‌گیرد و خبر داده که «ما چندین نفر هستیم که برای تحریم‌های هدفمند بخصوص برای پاسداران و آدم‌های رژیم فشار می‌آوریم».

او در پاسخ به این سئوال که آیا از تعیین سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد تروریستی حمایت می‌کند یا خیر گفت «در حالی که اوضاع در حال تغییر و تحول است، این موضوعی است که باید آن را بررسی کنیم».

دو روز پیش از این اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با انتقاد شدید از رژیم اسلامی حاکم بر ایران بابت سرکوب شهروندان معترض گفته بود «دولتی که به شهروندان خود تیراندازی می کند، چگونه دولتی است؟ کسانی که به این شکل عمل می کنند ، باید انتظار مقابله از جانب ما را داشته باشند».

او خطاب به تظاهرکنندگان و شهروندان ایرانی تبار آلمان گفته بود «ما از همه خواسته های شما حمایت می کنیم، از حقوق بشر و از حقوق زنان. ما شانه به شانه مردم ایران ایستاده ایم».

صداعظم آلمان به حضور صدها هزار آلمانی ایرانی تبار اشاره کرده و گفته «آنها برای وضعیت خویشاوندان خود (در ایران) وحشت زده هستند از آنچه رژیم ملاها در برابر معترضان انجام می‌دهد، انزجار دارند». شولتس گفته بود از دیدن تصاویری که هر روز از ایران به دست او می رسد، شوکه شده است.

به گفته صدراعظم آلمان «حکومت ایران تنها مسئول این موج خشونت است». صدراعظم آلمان همچنین خواستار تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بحث در مورد رویدادهای ایران و سرکوب معترضان شده است.

آنالینا بربوک وزیر خارجه آلمان هم به طور پیوسته از تحولات در ایران حمایت کرده و گفته اتحادیه اروپا مشغول بررسی قرار دادن سپاه در فهرست «سازمان‌های تروریستی» است.

اتحادیه اروپا شرکت ابرآروان، شبکه پرس تی‌وی و ۲۹ فرد وابسته به رژیم حاکم بر ایران را تحریم کرد
صفارهرندی: تحلیل برخی از بازجویی های اخیر نشان می دهد که جهان جدیدی برای جوانان شکل گرفته است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!