اتحادیه اروپا شرکت ابرآروان، شبکه پرس تی‌وی و ۲۹ فرد وابسته به رژیم حاکم بر ایران را تحریم کرد

0
60

اتحادیه اروپا و انگلیس روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۹ شخصیت و ۳ سازمان وابسته به رژیم حاکم‌ بر ایران به علت مسائل حقوق بشری و مرتبط با آنچه به‌کارگیری خشونت علیه معترضان در ایران نامیدند، وضع کردند.

بر اساس گزارشی که شورای اروپایی روز دوشنبه ۲۳ آبان در سایت خود منتشر کرد، بنیاد تعاون بسیج، شبکه تلویزیونی «پرس‌‌ تی‌وی» و شرکت فناوری «آروان کلود/ ابر آروان» به‌دلیل نقش آن‌ها در سرکوب اعتراضات و نقض حقوق بشر، در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

این گزارش به نقش شبکه خبری پرس‌ تی‌وی در انتشار اعترافات اجباری خبرنگاران و فعالان سیاسی، همچنین شرکت ابر آروان در کمک به رژیم اسلامی حاکم بر ایران در اعمال محدودیت بر اینترنت اشاره کرده و آن‌ها را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

وب سایت اتحادیه اروپا امروز نوشت که دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این وب سایت، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

اتحادیه اروپا این اشخاص را سران استانی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا، احمد وحیدی وزیر کشور و همچنین شبکه پرس‌تی‌وی نامید که با طرح ادعاهای حقوق بشری تحریم شدند.

به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رژیم حاکم بر ایران به ۱۲۶ شخصیت و ۱۱ نهاد رسید.

هم زمان وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای از تحریم عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات رژیم، سردار پاسدار وحید مجید و شماری از شخصیت‌های فراجا و سپاه‌پاسداران خبر داد.

محمد خاتمی: پرفایده‌ترین» راه «خود اصلاحی نظام» است
مکرون خواستار واکنش شدید به سرکوب “انقلاب” در ایران شد/ صدراعظم آلمان به دلیل سرکوب مردم، از رژیم حاکم بر ایران انتقاد کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!