کاخ سفید: رژیم حاکم بر ایران به میل خود شریک قتل شهروندان اوکراین شده است/ ۱۰۰۰ قبضه تسلیحات جدید از ایران راهی روسیه می‌شود

0
47

کاخ سفید با اشاره به ارسال قریب‌الوقوع محموله تسلیحاتی رژیم حاکم بر ایران شامل موشک‌ و پهپاد به روسیه، اعلام کرد که تهران با میل خود و از طریق ارائه پهپادهای انتحاری به روسیه، در کشتن اوکراینی‌ها با مسکو همدست است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه، ۱۰ آبان گفت که رژیم حاکم بر ایران با مسلح کردن روس‌ها «در کشتن اوکراینی‌های بی‌گناه نقش دارد و در واقع، رژیم حاکم در تهران، آشکارا و با کمال میل خود را در کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در خاک اوکراین شریک کرده است.»

این اظهارنظر سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در حالی منتشر می‌شود که سه‌شنبه، سی‌ان‌ان نیز در گزارشی به نقل از مقامات غربی نوشت که جدیدترین محموله تسلیحاتی رژیم حاکم بر ایران برای روسیه شامل حدود ۴۵۰ پهپاد و به زودی در اختیار ارتش روسیه گذاشته خواهد شد.

سی‌ان‌ان همچنین عنوان کرد که به‌رغم ادعاهای مکرر روسیه و رژیم حاکم بر ایران در گذشته، مبنی بر عدم ارسال تسلیحات ایرانی به مسکو، رژیم حاکم بر ایران ارسال حدود ۱۰۰۰ قبضه تسلیحات مختلف شامل پهپادها به روسیه را به‌منظور استفاده در جنگ علیه اوکراین در دستورکار خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، رژیم حاکم بر ایران نیز در حال تدارک برای ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه است.

او به خبرنگاران گفت: «همچنان نگران پتانسیل ایران برای ارائه موشک‌های زمین به زمین به روسیه هستیم.»

کربی گفت که شواهد مربوط به موشک‌های بالستیک ایران در جنگ اوکراین هنوز برای آمریکا مسجل نشده ولی دولت آمریکا نگران این موضوع است.
در هفته‌های گذشته، مقامات اوکراین از سرنگونی ده‌ها پهپاد ارزان قیمت و انفجاری ساخت ایران که روسیه آن‌ها را رنگ زده و به نام «ژرانیوم-۲» مورد استفاده قرار داده است، خبر داده‌اند.

روسیه از پهپادهای ایران برای هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی، حیاتی و زیرساخت‌های مهم انرژی در اوکراین استفاده کرده است.

این اقدامات روسیه که با پشتیبانی ایران صورت می‌گیرد به تشدید جنگ در اوکراین منجر شده و نگرانی‌ها و واکنش‌های شدید کشورهای غربی را برانگیخته است و در این‌ رابطه دولت‌های غربی تحریم‌هایی را علیه برخی افراد و نهادهای رژیم رژیم اسلامی حاکم بر ایران که در پشتیبانی نظامی از مسکو نقش داشته و آن را تسهیل می‌کنند، اعمال کرده‌اند.

نماینده حوزه علمیه یزد: امروز شاهد فحاشی، تعرض، اهانت به روحانیت در کوچه و خیابان هستیم
ائتلاف راستگرایان به رهبری بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل پیشتاز است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!